|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nu under nästan en månad haft annonsen uppe på lite olika sidor utan att ha fått bilen såld! (har varit vissa spekulanter men de flesta va folk utan råd så att säga) Undrar nu om jag har satt ett högt pris eller om E39:orna är svårsålda? Är det någon där ute som vill byta sin touring (E39 523 och uppåt) mot en sedan får ni gärna höra av ER. Är i extremt behov av större bil pga hubdköp. Var inne på FB Malmö och fick 85-87`för bilen men vill inte sälja den till dom då deras utpris kommer ligga på 130-138´mot kund!!! (är väl innsatt i köp-säljdelen på FB Malmö) Information Modell BMW 528iA Årsmodell 1996 Färg aspenssilver Mil 15.200 Kaross E39 (5-Serien) Automat Ja Touring Nej Län Skåne Stad Malmö Pris 105.000:- kan ev.disk. vid snabb affär | |
stefannorr |
De ja kan ge som referens är Luleå där inbytespriset generellt ligger mycket högre,men mellanskillnaden kanske ändå ligger relativt nära...har fått 120 av en försäljare på honda o 125 000 av försäljningschefen,de gällde ej splitternya bilar men bilar som var mellan 6-24 mån gamla...men som sagt inbytesvärdet är ju en baggis om man får ge samma mellanskillnad...ja har en 96 men den har bara orkat upp i 8995 mil o har skinn o automat..o restvärme..som ger några + i inbyte..full servicebok+ lite till...men ja velar som sagt,varje gång ja ser den o kör den så vill ja inte byta...fast ja vet att om 2 år är den 10 o ja får nu en 2003 a v Japansk felfri kvalle ???utan o lägga över 10 000-15 000 kr. Som referenser kan ja ge Honda Cicic 2002 uttagen 2003 med nybilsgar till 2006 eller en nissan almera uttagen 20003 en 2002 båda rullat under 3000 mil utr acc cd elh m.m m. t o m ffärddator i nissan |
|
bilen är ganska väl utrustad med abourginefärgat skinn, acc med restvärme, steptronic, elgardin,multiratt m.m.´men lik förbannat är den svårsåld. hade ABSOLUT inte försökt göra mig av den om det inte hade varit för hunden- växer som fan och blir rätt stor rätt snabbt! luleå är inga problem det heller =) tack för hjälpen ändå! |
|
stefannorr |
Problmet när du försöker sälja den är att du kanske gör som ditt första inlägg att du glömmer bland de viktigaste för köparna...som skinn..,acc med rest...elgardin o allt annat lull lull som folk gillar o kräver..sen har den ju gått den magiska gränsen över 15 000 mil o de kräver ju sina offer...även mig*L*....import? full serv bok? |
|
Låter som om det kan löna sig att åka upp till Luleå, bakimiki! :) Här i syd tror jag du får svårt att få mer än 85-90 000:- för bilen. E39 har förvisso rasat i pris rejält, men det är nog bara början. Lycka till med försäljningen! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
stefannorr: Hur ser norrlänningarna på privatimporterade bilar vid inbyte? Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
| stefannorr: jag har skrivit i annonsen om all lull lull som finns i bilen men tycker att det är mindre viktigt utan bilens skick är avgörande- för mig i alla fall. Skall försöka byta den mot en 523-528 med "samma" miltal och skick. Enda jag kräver är att bilen skall vara väl skött och ACC- allt annat är bara "smink". Få se om det är nån på forumet som är sugen att byta till en sedan=) | |
stefannorr |
Herr Gaspedal> Det går väl o byta in importer på dom flesta bilaffärer,givetvis oftast till skambud och sen säljs dom lika dyrt som sv sålda. Men finns visst en del affärer som inte tar emot import heller. Privat är det nog inga skillnader mot o sälja söderut,ja skulle lätt kunna köpa en import bara man kollar upp dokumentation o skick tidigare ägare m.m. |
Jirar |
bakmiki: 85-87 tkr för din bil är ju vad grönlistan säger att man skall betala för en 5- serie. Finns grymt mycket 5-serie bilar till salu. Dom flesta handlarna betalar inte ens grönlista pris för BMW idag. Jag tycker samtidigt att du har en konstig syn på bilhandlare, t.ex FB-Malmö, du vill att dom köper bilen utav dig men du tycker samtidigt inte om att dom skall tjäna pengar på den??? Handlare köper och säljer bilar, det är det man lever på. |
| Jirar- det handlar om en ren vinst på 40-45 tusen utan att lyfta ett finger. måste säga att jag inte visste att de lever på att köpa och sälja bilar. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
E39 börjar bli ganska kall nu. Bra för oss på jakt men värre för de som vill sälja. Jag brukar använda Theanders i Lund som en "prisbarometer" och där börjar de nu att sälja -99 med 10 000 mil för 149´ och det är rekord för att vara dem. Så 105 000:- blir tyvärr svårt, men ge inte upp för man kan ha turen att stöta på de som är mindre prismedvetna. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Till Kävligepågen: Det handlar ine bara om att vara mindre prismedveten. Ofta handlar det om geografiska avtånd. Om Olle 60 år fårförsig att han ska köpa en 528 -97a så är det rätt vanligt att han kollar vilka som finns i hans hemstad el i närheten. Väljer utifrån dessa vilken som passar honom bäst. Även om 105 000:- inte är ett kap rent prismässigt så kan det vara så att man betalar 105 för en fin istället för 80 för en mätarskruvad, snikutrustad bil. |
|
| Eller också köper man en välutrustad icke mätarskruvad för 80-90´ , finns ganska gott om dem. | |
|
bakmiki -> "det handlar om en ren vinst på 40-45 tusen utan att lyfta ett finger. måste säga att jag inte visste att de lever på att köpa och sälja bilar." Vad trodde du bilhandlare var för något???? Några som lever för välgörenhet. Visst, men de 40' är ingen säker investering, blir bilen stående i hallen kan priset rasa, sen ska det ju till lokalkostnad och ev garantirep som kan komma, Säg att det blir 20' / styck kvar om man slår ut på några bilar Sen kommer arbetsgivaravgift och löneskatt på så det blir kanske 7-8' kvar till handlaren efter alla skatter. |
|
|
Framför allt rekordförsäljningen av E60 har gjort att beg.marknaden dignar av begagnade E39. Äldre bilar verkar svårsålda, medan nyare 5-seriebilar, främst faceliften verkar desto populärare. Något som lär "skrämma bort" en del köpare från äldre E39, främst de första årsmodellerna och bilar med många mil på sig, kan vara de höga ägandekostnaderna. När friservicen och garantierna har gått ut kan det bli dyrt för en vanlig svensson... MVH |
|
stefannorr |
Ja svindyrt*L*..2 glödlampor som ja fick gratis på 1 år drygt... |
|
stefannorr->alla har inte den turen. Vid dessa körstäcker vi pratar om här kan det vara dags för Dämpare, fjädrar, bromsar, AC-kondensor, leder och stag och lite smått och gott, Fixar man själv så kan man komma undan billigt, kanske 15-30 tusen, lämnar du på verkstad så drar det iväg mycket längre, minst det dubbla, kanske 30.000-60.000. Även om det inte kommer direkt så lurar det runt hörnet |
|
| *Väntar ett år eller liknande och låter priserna sjunka ännu mer på e39 och sedan slår man till*;))) | |
stefannorr |
BMW_MAN> Visst kan de kosta,men de gör de ju med alla bilar och delar till en BMW är inte dyrare än till dom flesta andra märken,billigare än till japanska. Och allt händer väl inte samma dag/månad/år. Sen beror de ju hur bilen sköts innan med service o fel..finns ju dom som lagar felen direkt,sen finns de dom som lagrar dom på hög o då kan de ju bli dyrt. |
|
fick ett erbjudande på att byta den mot en Blazer av 97-års modell med "all" utrustning men den känns jävligt plastig invändigt varför jag avvaktar och ser. 105 är kanske mycket men däromkring tycker JAG priset bör ligga. Biligaste jag hittade här i sverige är en 528 96 för 89000:- men snålt utrustad och gått 24000 mil! få annars köpa en andrabil av kombivariant! typ en äldre audi eller nåt. tack för Era TYCKEN OCH INLÄGG IAF |
|
|
Ingen vill väl betala för utrustning om dom inte absolut vill ha det. T.ex så är en 530 rätt ny bara värd ca 15' mer än en 525 trots större motor, fälgar och läder. Man tycker att en bilhandlare borde ha ca 20' för en normalt lättsåld bil. Dom måste ju rekonditionera den och ge garanti. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.