|
|
|
|---|---|
| Är det någon som låtit installera HF från telefontillverkaren i sin nya kärra? Typ Nokia, Sony Ericsson etc? | |
|
Jag har installerat i E60, nåt speciellt du undrar? // Joakim - AutoPower.se Länk |
|
|
Funkade det bra med ett vanligt, typ Ericsson? Var det några speciella adapters från BMW du var tvungen att skaffa eller räckte det med de som kommer med i Ericsson kittet? Vad var det för HF sats du installerade? (Gärna beteckning om du vet) Var den bil förberedd från BMW för HF? MVH Robert |
|
|
Vi installerade en ericsson HCA-20. Vi använde originalantennen men BMW kunde inte reda ut var kablaget till telefonförberedelsen fanns så vi kunde inte integrera det med bilens ljudsystem. Det du får då är dock helt enkelt radiodämpningen, mer integration än så går inte att få utan bmw's egna produkter, iallafall inte i dagsläget. Beroende på vilket ljudsystem man har så borde man iaf kunna montera en tredjeparts radiodämpning, problemet är bara att slutsteg och radiodel ligger i skuffen, men inget är omöjligt. Som jag ser det så får man i dagsläget mest funktion för pengarna med BMW's blåtands-HF. Tyvärr får man ju då behålla strålningen i bilen eftersom man då inte har anslutning till yttre antenn mm men i övrigt är det systemet väldigt bra. Vi utför för övrigt monteringar åt bland annat BMW, Mercedes, Chrysler, Jeep mfl i Borås, så hör gärna av dig igen om du har fler frågor. Skulle du få problem med din ambulans, polisbil, brandbil eller säpobil, så får du gärna höra av dig också, det är normalt mitt bord =) // Joakim - AutoPower.se Länk |
|
| Tackar så mycket för svaret. Nu känns det inte helt hopplöst iaf! | |
|
Nej det är det inte, faktum är att kan man bara leva med att stereon inte dämpas så får man ett ganska bra ljud om man lägger org.högtalaren bakom någon tunn panel, ljudet går igenom inredningen förvånansvärt bra och oftast så dämpas den övre diskanten så att man får ett behagligare ljud. // Joakim - AutoPower.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.