AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
850

325 E36 vs. Nissan 200 s14

Vilken bil borde gå hårdast!

Morsan har haft sin 325 E36 nu i två år o den går som ett skållat!
Körde idag mot en Nissan 200 s14 o jag låg kloss bakom den hela tiden o till sist körde jag om an! Trodde dom bilarna gick hårt :P

Vilken borde gå hårdare original??

//Holm

Holmen
Polaren har en S14, när den var original så körde inte en annan polare med Alpina motor försedd 535:a förbi den iaf, ganska jämt faktist. 535:an hade inga större problem med 325:or skall tilläggas.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Det lät ju konstigt, då måste de alltså vara något gjort med morsans gamla 325:a den e importerad -96 har mina aningar om att de e nån serriös kille som fixat bilen =)

Holmen
Eller så gasade han inte fullt?...

har kört med tex 540ian och fått stryk mot en i stortsett original s14.. (avgas och filter bara)... inte med mkt men fick ändå pisk.

och kan tilläggas att även 540in hade inga problem med 325orna.. inkl den jag har nu..

en original 325a gör strippen på ca 15.5 .. som kan jämnföras med en s14 som gör höga 14 original...

0-100 tiderna är ca 6.5 - 7sek original, mot 325ans strax under 8sek..

så.. det låter som du ska ha rätt mkt mods för att som du beskriver "ligga bakom tätt och sen bara köra om"..

minst extractor, avgas, filter, chip, och kammar skulle jag tro.. ;)

nää men seriöst, så är båda bilarna relativt original.. så skall likvärdiga förare vid platserna göra att nissan är rätt överlägsen..

/mvh jocke

Finns föresten film på repan mellan 540in och s14en om nån är intresserad..

P.s ang tiderna på 325an på strippen är det bara vad jag sett på listor från tex En dag på strippen... det varirerar juh en hel del.. min egen gör 402 på 15.1 med mig bakom spakarna och då var det ändå duggregn hela dagen under en dag på strippen i piteå.. så det skiljer juh, men nån s14 tar jag då inte iaf..

/mvh jocke

Hehe ok, vi får väll säga att de va den andra föraren som var helt värdelös =) Men trots allt så går morsans gammla pärla inte dåligt =) Det som står på modelguiden et du om det är tider från mätaren eller från riktiga tider jag tänkte 0-100 och toppfart! Jag har då klockat min på bättre tider på båda altenativen =)

Holmen
Eftersom en 325 får det svettigt mot en S13 borde den inte hänga på en S14.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Modellguidens info är officiella uppgifter från BMW, tiderna är säkerligen tagna med hjälp av seriös mätutrustning.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
62
Disabledd
318i e36 -91
Kan det inte ha att göra med att 325:an lär ha lite bättre väghållning än en nissan? Att man inte vågar köra fullt? Min polare har det problemet med sin vässade peugeot vars väghållning är jämförbar med en påse nötter. I början drar han på jäkligt bra och drar nästan vem som helst men KAN inte köra fortare än 160.. Då tar jag han med min 318 ;)

---
If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL.
Misstänker tyvär att i originalskick så är det minst lika bra, om inte bättre väghållning i en s14..

men detta är juh inget jag kan säga säkert då jag inte mätt det eller nåt, men min uppfattning efter att både kört och åkt en sådan är den iaf..

det skiljer då hursomhelst inte så mkt att det ska kunna inverka så pass.

/mvh jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.