|
|
|
|---|---|
| var ut och åkte igårnatt en sväng med 540:in, körde i ungefär 230km/h sen gjorde jag en ganska hård inbromsning. anntar att skivorna vart vinda efter det då det vibrer i hella framändan av bilen när man bromsar. går det då att svarva ner skivorna eller måste man köpa nya? skivorna har nog gått max 100-200mil så dem är tjocka annars... | |
Helga |
Du kan svarva ner. Blir bättre än nytt och mycket billigare. Helga |
cane |
Intressant läsning, dock lång och på engelska: Länk Summa summarum: Slagna skivor är egentligen material från bromsklosssarna som överförts ojämnt till skivan, kan svarvas bort men det bör göras så snabbt som möjligt. |
| får väl plocka av och svarva ner dem då, men ska man byta beläggen efterått också eller? dem har ju gått lika långt som skivorna men dem har kanske blivit förstörda när man kört med vinda skivor? | |
|
Skivorna skall inte bli skeva av en bromsning från 230 km/h förmodligen är någpt annat galet också i framvagnen. BMW CS #5139 |
|
|
Om man gör kraftiga inbromsningar innan skivan är ordentligt inkörd (cirka 100 mil) löper man MYCKET stor risk att skivan blir skev. Nu hade iofs karlson85´s skivor rullat cirka 300 mil, men historien förtäljer ju inte hur du/han kötde in skivorna. Om skivorna blivit korrekt inkörda och är av hög kvalité så håller jag med J.L - de blir inte skeva av EN inbromsning från 230 km/h. Vilket märke var de på skivorna? Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| skivorna kommer från mekonomen. inte jag som byt, satt på när jag köpte bilen, kände att det durade lite grana i ratten vid inbromsning redan när jag körde hem den men inte så mycket som nu... om skivorna är vinda ska det vibrera oavsett hur hårt man bromsar, för om jag bromsar väldigt hårt så känns det inte? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.