AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
830

Antispinn på E34:an?

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Min gamla farfar funderar på att byta bort sin 530d -00 mot en billigare BMW. Men han vill bestämmt ha antispinn, så jag undrar på vilka modeller av E34:an det finns, hur vanligt det är och när det kom?

Eller bör han skaffa en billigare E39?

//Daniel
ASC+T är standard på alla e39or, på e34 är det vanligast på 530 och framförallt 540 även om det finns till vissa andra modeller. Har han råd skulle jag rekomendera en billigare e39 då den är mycket modernare och krocksäkrare än e34, dessutom får han garanterat ASC+T med, vilket inte är fallet med e34. Räknar man totalekonomiskt på att köra 2000 mil per år blir det sannolikt inte billigare att skaffa en 540 från 94 för 85-90 än en 523/528 från 97 för 140-145'.

Lycka till!

Simon
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
När jag tittade runt efter 540 så fanns ASC på ungefär 2/3 av bilarna jag tittde på, tyvärr på många av de sämre (vilket inte har något samband)... så sannolikheten att hitta en -fin- E34 som har det är väl "sådär", jag valde en fin bil... dvs. jag har ingen ASC, men upplever det inte som något problem även om jag själv måste tänka på hur mycket jag trampar på gasen... men om din farfar absolut vill ha ASC så kan nog E39 vara ett gott alternativ... titta på både E34 och E39 och se vad ni hittar...

Själv valde jag E34 just nu främst för att jag tycker bättre om den modellen, men det är en klart subjektiv värdering...
ASC är kanon bra bara gasa och styra , tanten gillar det!!
Speciellt med Aut. är det mkt bra modd mm mmm är en baggis
Så ASC är ett stort plus vintertid!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.