AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.007

"a gången på 3 dagar... se upp!

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Nu har det hänt 2 gånger på 3 dagar. Att dom rånat en privatförsäljare på sin M5.

Länk

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Skall man sälja en exklusiv bil får man nog tänka sig för extra noga innan man visar upp den.
Är förjävligt att det gått såhär långt..

/mvh jocke

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Frågan är vad rånarna skall göra med bilarna , kanske export till öststaterna ?
man får nog tänka till och göra det på en så offentlig plats som möjligt... tex en bensinmack...

//Svebba
- Jag är schnell !
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
wadel:
unga beväpnade killar som stjäl potenta flyktbilar... hmm bankrån på g kanske?

Förövrigt lider jag med dem som blivit av med bilarna och tycker nog att det är dags för fler polska besök här i sverige....

/Fredrik
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ska man i framtiden behöva bestämma plats utanför polisstationen för visning av sin bil?

------
Länk
Länk
Ska man sälja bilen får man nog montera ett tändstift i bensintanken, kopplat till en fjärrkontroll. Sen säljer man bilen med ytterst lite bensin i tanken. Blir man lurad spränger man bara bilen när de hunnit ett tiotal meter från platsen...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det där med ytterst lite bensin låter bra. Då kan de inte komma långt i alla fall.

------
Länk
Länk
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Ett litet tips mot bilrånare kanske.. Om man har Carguard larm, tag ur batteriet ur dosan du använder när du visar bilen. Sedan ser du till att du kopplar bort kabeln som gör att du inte kan aktivera larmet med tändningen på. Sedan har man extradosan med sig i innerfickan. När de är på ska åka iväg, larma på bilen bara :-)

mvh Johan.

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Frågan är bara om man vill reta dessa labila personer som rånar folk på bilar med skjutvapen? Det är trots allt bara en bil och jag vill iaf inte dö pga av bilen.
IQ
361
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Finns ganska cool alarm med GSM-modul. Då kan man både låsa, låsa upp, larma på och larma av från nallen :-)
Dessutom kan man använda GSM-nätet för å pejla in bilen med ca 100m precision.

Varför springa runt och jollra när man kan sitta i ett hörn och tjura?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.