|
|
|
|---|---|
|
Ska åka ner till tyskland o hämta en bil nästa vecka o jag har hört att billigaste sättet är att ta tåget så jag undrar om det går några tåg från malmö och var man kan få reda på avgångstider osv?? | |
|
Ta tåget över till köpenhamn och byt där, enkelt och smidigt. www.sj.se <-Sverige www.dsb.dk <-Danmark www.db.de <-Tyskland Lycka till. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Jag tog tåget från Karlstad till Hamburg, minns inte riktigt hur mycket jag betalade, jag tror det t.o.r gick på ca 2000+:- Karlstad-->Göteborg-->Malmö-->Köpenhamn-->(tåg/båt)Putgarden-->Hamburg. Åkte om jag minns rätt 8 på morgonen ifrån Karlstad och var framme i Hamburg 10-11 på kvällen om jag minns rätt. ------ Länk Länk |
|
|
Känns som att Ryan Air borde vara ett bra alternativ beroende på vart man bor... /Simon |
|
Njuren |
Flyg ist,MYCKET billigare tåget gick på 2000 till Heidelberg för mig BMW - i nöd och lust? |
|
Vad skulle det kosta att flyga till stuttgart då o vilken flygbolag skulle va billigast?? |
|
| Har åkt tåg till München några gånger för många år sedan. Detta tog 21h från Gbg. Minns ej vad detta kostade men tror det hade blivit billigare att flyga. Killen som åkte med var dock flygrädd. Priset om du bokar med SAS blir hejdlöst dyrt om du är över 26 år eller inte studerar. Ryan Air flyger bara till Frankfurt men de är billigare och det spelar ingen roll hur gammal du är. Mitt tips är att om du är över 26 år så tar du ett billigt flyg till Frankfurt och åker tåg därifrån till slutdestinationen. Eftersom tågnätet är väl utbyggt i Tyskland innebär detta inga problem. Notera dock att Ryan Air flyger till flygplatsen vid Hahn som ligger ca 95 km utanför Frankfurt centrum. mvh. | |
|
SAS blir faktiskt inte så våldsamt dyrt om man bokar o god tid. Bokar man i god tid kostar det 2100 t o r. Det samma gäller luft Hansa, flög Stuttgart - Göteborg - Stuttgart för 2300 för 2 månader sedan. Vet dock inte hur det är med enkelbiljetter. Annars ska jag tebax efter semestern och flyger med Ryan Air till Hahn på fredagen den 5:e Augusti och åker därifrån hyrbil till Stuttgart om du vill vara med och dela hyrbil då? /Martin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.