AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.103

vad göra åt topp!

mi
40
mikei
320 86
jag har en lös topp som jag skall lämna in för planing, vilka andra jobb kan jag göra(trimjobb) med toppen när jag endå har den på verkstad,tips tack320 86.

jippiekayee.
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
sätt i e vass kam jävel o porta medan du e i gång
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att porta en BMW-topp kräver en mycket duktig trimmare!

De flödar väldigt bra från fabrik och om man gör fel, förstör du flödet och får sämre flöde än innan...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ojhan, vem säger detta? jag portade min topp å ja tyckte inte att det såg bra ut ifrån början det var dock en m30 topp

---
WWW.JK-RACING.SE
I samarbete med:
www.tribal-racing.se
www.bobkit.se
TMT

Jimbooo: Att porta en M30-topp är inte det enklaste utan att försämra flödet, Att snygga till gjutningen lite skadar ju inte, och att mjuka till bottenradien en aning, annars vet jag att de flesta som testat att porta M10(har liknande kanaler som M30) har försämrat flödet...lite knepigt att en kanal som ser så dålig ut för ögat flödar relativt bra iaf, jag ska ta och testporta en topp med olika teorier i varje kanal sen flödesmäta den och försöka få grepp om vart man ska ta....
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är ungefär samma förklaring som Pitebo ger, som jag har fått från flera som håller på med trimning av motorer.

BMW:s motorer har bra flöde från fabrik och lite putsning av eventuella gjutskarvar mm, skadar inte. Men att göra seriösa (och effektiva) flödesförbättringar kräver stor kunskap.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.