|
|
|
|---|---|
| Vilka bitar ska jag köpa till en E30 325 med turbo? Tänkte köra med vanliga simonsdelar, men vilja böjar behövs? | |
|
lite svårt att säga ! Köp ett gäng böjar i olika vinklar, så får du väl lämna tillbaks dom som blir över ! MVH/Niklas min bil:Länk |
|
| Jo jag förstår det | |
| Jag köpte 3st 90graders böjar, 3st 1m längder och en dämpare till min. allt i 3" rostfritt. Blev fint som snus efter lite pyssel! | |
|
jag behövde bare 4 st 90 gradersböjar från turbon och ca 1 m rakt rör ! bild på mitt system Länk MVH/Niklas min bil:Länk |
|
|
Bild på mitt oxå... Länk |
|
|
niklas g: du har sidepipe eller? ...har nu några fler bilder? |
|
|
ja kör tretum utan nån dämpare. gick åt 2st 90° böjar och tre enmeters bitar... låter gott=) |
|
|
Mrquickzilver : jag kör 3½ hela vägen med sidepipe ! Länk , Länk MVH/Niklas min bil:Länk |
|
|
Jag köpte simonsrör på mekonomen här i lule .. köpte 4st 90 graders böjar och kapade där det behövdes.. har 3 tum från turbon som delar sig i 2 st 2,5 tum på vardera sida.. med 2 st 2,5 tums simons dämpare.. |
|
| Min simons 2,5" holdt ikke lenge før innmaten lå og skranglet. Fins det noen bedre merker å anbefale? | |
| ikke lenge betyr ca 200mil:) På en m10 1,8i med turbo og 230hk | |
|
I vinter tar vi fram färdiga 3" turbo system till E-30. Bara downpipe man får pilla ihop själv. Rostfria färdigbockade och billiga system! |
|
|
Köp hellre ifrån JT avgas, deras dubbelaluminiserade 3" rör håller minst dubbelt så länge som simonz svartlackade skräp! M.V.H. |
|
| Lite jobbigt att byta om man köpt fel, skicka tillbaka och beställa nya delar. | |
| simons rostfria duger väll gott med nån kanske nån lite dyrare fullflödes dämpare med kvalite? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.