|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| För att svara på den ursprungliga frågan; Enbart av kostnadsskäl. FWD är en produkt av produktionskostnader och driftskostnader. Bra på små bilar med små motorer, men förkastligt på vanliga bilar om du frågar mig. | |
| Vill bara tillägga att för er som tycker att FWD = trist och understyrning prova en mini cooper S :) Helt klart roligare än många RWD bilar. Därmed inte sagt att det inte skulle vara ännu bättre som RWD :) | |
|
Saab ska börja med bakhjulsdrift har jag läst nånstans! ------ Länk Länk |
|
|
Saab är utan den minsta tvekan den äckligaste bilen jag åkt med i vid ett rödljusrejs, innerst inne är jag lycklig att jag inte satt vid spakarna. Ja det är väll spakar i en AERO? Eller åkt och åkt, det är en inte helt korrekt beskrivning av händelsen, vill snarare påstå att vi satt fast i ett träsk. Alltså jag och min kompis skulle rejsa en kväll vid ett rödljus i en stad. Så här var berättelsen. Rött - Gult - Grönt! jag tänkte ska inte polaren trycka till på pedalen eller? Jag vände mig fundersamt om och frågade min saabpolare. - Ska du inte gasa snart eller!? Fick ett kaxigt svar tillbaka. - Jag gasar för fullt men jag tror vi stannade i en vattenpöl eller något... Jaha! Klantigt tänkte jag, vevade ner rutan manuellt (elfönsterhissar saknades) och kollade på asfalten vid däcken, ingen vattenpöl där inte, förvånad som fan. Bilen känndes som en påse nötter, dvs äcklig som satan. Bilen fortsatte spinna som om vi stod vid ett rödljus i Italien där någon precis slängt ut sin årsförbrukning av spaghetti. SÅ HALT KÄNNDES DET SOM! Efter att jag vevat upp rutan kollade jag på klockan och tyckte att vi borde åka hemåt. - Nu drar vi hem Per! - Okej, vänta bara tills bilen greppar! - Äntligen kom det lite grepp och bilen började sakta röra sig framåt. - Men Per nu har vi förlorat detta rejset också! - Ja vilken fet tabbe det var att köpa denna saabjäveln ;-( Efter den kvällen har varken jag eller Per varit sugna på att köra eller åka i en Saab när det gäller att köra fort och aggressivt, att köra sakta går utan problem. Tack för mig. |
|
|
Eeh va? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Öberg: Haha! Sant eller inte; jag garvade i vilket fall! :D |
|
|
inte så förvånande... /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Haglund : Den historien är MYCKET realistisk men inte 101% sanning. ;-) 300+ : Nej jag vet men många andra vet inte därför ville jag berätta hur det kan gå. Perran : Du fattar inte? Antagingen fattar du inte eller så vill du inte fatta, Tråkigt tråkigt är det i alla fall... |
|
|
en bekant har precis varit och köpt en saab 9-5 2,0t som är chippad till 193hk. och det jag reflekterade mest över var hur orolig bilen känndes på vägen i lite högre farter! B-M-W |
|
|
dra kryckan på vintern är inte särskillt smart i alla lägen. Den kan frysa vilket inte är så himla roligt.. Live the dream. Buy the car and then drive it like you stole it. |
|
|
Äger du inte en Viggen Öberg? Jo jag förstod inlägget (tror jag, det var så rörigt), men jag fick knappt fram ett ord. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Perran_ : Du ska nog gråta för du har en saab. | |
|
Haha, måste bara hålla med Millhouse, RWD oavsett väglag även om det spelar mindre roll när man kör i 250... Polaren som har en saab 9000 hängde med mig en runga och i en t-korsning körde jag rätt fort och han trodde det skulle gå åt h-vete, att vi inte skulle klara svängen och sedan dra ut på gräset... Men det gick perfekt behöll gas genom kurvan och slutligen blev det en liten drift men jag åkte inte ens ut på andra körfältet, oj så skojj det var jämfört med att köra saab 9000 och dundra ut på gräsplätten på andra sidan vägen. jag bara garvade när han berättade hur det skulle gått med hans saab... lixom ja fwd är jättekul, men wrd är mycket mycket roligare... |
|
|
Så nu har jag gråtit en skvätt. Men jag frågar än en gång då, har du Öberg en Viggen eller inte? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
På vintern styr man med gasen;)!!!! _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
|
Jepp men vad hjälper det att jag har en viggen? Den spinner som spaghetti och ålar sig som en snok och är plastig som en plastmugg. Vill gärna bli av med den men den är svårsåld som sand i saharaöknen, tyvärr. Vill byta till en M3a men jag måste bli av med skräpet först =( Tack för mig, //Öberg |
|
|
Det kräver sin MAN att köra en Viggen! :) He he... Fast jag håller inte med om att inredningen skulle vara plastig! Tycker faktiskt riktigt om den! Sober och snygg utan tramsigheter. Fast jag skulle aldrig köpa en Saab med den framvagskonstuktionen. M.V.H. |
|
|
Öberg// Tack, ditt inlägg räddade min dag.:) ------ Länk Länk |
|
|
Suck, varför ens köpa en Saab då? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.