AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
957

Hur får man loss tändninglåset från ratt stången

Har haft inbrott i min 525i -89 och behöver byta ut hela tändningslåset och rattlås.hur gör man för att lossa den från rattstången.

Får du in nyckeln och kan vrida runt den? Det sitter ett litet hål precis på kanten av tändningslåset, där kan du köra in en pinne när du vridigt nyckeln till första radioläget har jag för mig. Sen ska det bara vara att dra ut det (Det är så du gör på ett ungefär iaf). Kan du inte få in nyckeln och vrida runt är det bara att borra.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Du behöver byta ut rattlåset också ser jag nu. Då är det bara att plocka bort all plast + ratten. Ratten sitter låst via rattlåset med en pigg (lossar strax före radioläget), har du "tur" så kanske den också har lossat iom uppbrytningen av låset, annars vet jag inte hur du ska få loss den. Själva rattlåsklumpen sitter fast på rattstången med en segersäkring, det kan vara något mer också men det är vad jag minns nu.

____
Går inte att sätta i nycklen är antagligen misshandlat med hammare och skruvmejsel så jag måste byta ut alltihop..

Jag tror det ska gå att få bort hela klumpen även om tändningslåset sitter låst. Du kan ignorera mitt första inlägg, jag fattade först som att du bara behövde byta ut tändningslåset.

____
tändningslåset sitter inte kvar var tvungen att slå ut det så vi kunde ta hem bilen från landvetters flygplats kom hem från kreta inatt och har haft bilen stående på en kamerabevakad parkeringsplats tog stereo,högtalare =( som tur var fick dom inte igång bilen för det var väll fälgarna dom var ute efter,vakten sa att dom har haft 6-7 bilinbrott denna veckan

finns det någon som vet var man kan köpa ett beg tändningslås i Boråstrakten

????????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.