|
|
|
|---|---|
|
JAg har drabbats av pixelsyndromet (stora färddatorn) och undrar om instrumenten från nyare E39'or är kompatibla eller om man måste hålla sej till "sin" årsmodell? mvh H.B | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW kom 98 med ett instrument som reservdel, som är tillbakakompatibelt från seriestart, men dessa måsta kodas in till bilen av BMW. (3500kr) Tror du kan hitta en del nyttigt om du använde sökfunktionen om just intrumnetbyte, har inte i huvudet hur man ska gå tillväga och vilka som passar, men har för mig att det finns skillnader. Men på nått sätt går det att få till har jag med ett begagnat instrument. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för svaret! Går det att programmera om ett begagnat huvudinstrumet? / HB |
|
| Jag bytte i Tyskland. Mycket billigare än här hemma. Om man ska söderut o kör förbi Kiel så kan BMW baer i Kiel fixa det o mycket annat som service m.m. billigare än här i Sverige. Men, det är inte alla som åker söderut...Bara ett tips.... | |
|
Tack för tipset, ev. blir det en resa till Danmark. Då kan det ju vara idé att ta en tur till Kiel. /HB |
|
|
Ring innan och beställ arbetet. DOm arbetar snabbt och effektivt. Till skillnad från BMW här i GBG så står dom även för prisuppgifterna. Här i GBG så lägger BMW group på inte bara hundralappar utan även tusenlappar vid större arbeten. Har ALDRIG fått rätt pris direkt. Någon hudring är inte hela världen..Men man undrar över denna oärlighet. Tel till BMW Autohaus/Hansa Kiel Bähr BMW (0) 43 0782770 Kör väg B76 mot Lubeck ca 10-12 km. efter Kiel |
|
stefannorr |
Ska alltid gå att få ett fats pris + arbete+material...men som sagt verkar finnas en del hanldalre/verkstäder som borde ingå i forna Sovjetunionen i båda kundrelationer o arbete. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.