AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
959

Vibrationer vid inbromsning

Visa användare
113
bmwjimpa
325 -91 (Rieger)
Det vibrerar rätt kraftigt när jag bromsar, både om jag barar nuddar lite på bromspedalen samt om jag gör en hård inbromsning, själv är jag rätt säker på att det är skivorna fram som är skev! Men jag har hört att det kan bero på annat... Nån här som vet vad det annars kan vara om det inte skulle vara skivorna?
Tack på förhand.

Mvh, Jimmy

//BMW-power
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
varje ggn mina skivor har slått sig så har bilen liksom "hackat" sig framåt när jag bromsat mycket mjukt och glidit fram mot ett rödljus t.e.x...
jag har altså kännt att skivan är så skev att den tar mycket ojämt om jag inte bromsar hårt.. för då har det skakat i ratten istället..
hoppas du förstår vad jag menar...

på min 316 compact (E36)
va det krängningshämmar bustningen som va kass och det resultera i att det skakade i ratten när jag bromsade.. (dock bara över 90)

Visa användare
113
bmwjimpa
325 -91 (Rieger)
Det vibrerar i ratten kraftigt vilken hastighet jag än kommer i när jag bromsar.. Känner inte mycket vibrationer i pedalen faktiskt, bara nångång ibland..
Är det nån som kan vara rätt säker på vad detta är? Är det skivorna fram som är slut lr?

Mvh, Jimmy

//BMW-power
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det låter som om skivorna är skeva eller monterade utan ordentlig rengöring.
Dåliga bussningar i framvagnen förstäkrer effekten av det, så det kanske är läge att se över även den.

Det kan också vara rost på skivorna, men då brukar det kännas mer attt bromsverkan varierar och att pedalen rör sig.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
kan det vara så att bara bustningarna är kassa och inte skivorna?
för på min compact som jag nämnde ovan bytte jag skivor men då vibbrera det ändå.. då måste det väll bero på bussningarna? eller kan det berot på något annat?

själv vet jag inte... jag sålde bilen med vibbrationer i ratten....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.