|
|
|
|---|---|
|
Hur får man sin bil att blänka och gläns som dom gör på utställningar, hos vissa bilhandlare etc. Är sugen på att göra samma behandling på min! | |
| Många utsällningsbilar är ny lackade, ofta med roliga pearl effekter o mycket klarlack! Däremot hos bilhandlare så är det nog som vanligt polerat bara! Du kan ofta få en spegelblank yta på en nergången lack med vanlig polering! Vaxet/förseglingen gör också sitt till blankheten! Prova vända dig till en bilvårdare eller till någon av de större bilvårdsförtagen, typ Ditec eller MrCap. Ditec är ju godkänt också av Svenska Provningförbundet lr vad det heter!? Ska ge spegelblank yta.... Annars kan man våtslipa lacken, sedan polera. Kan ge sjukt fina resultat!! | |
|
Länk Är du osäker: Lämna in bilen till en välrennomerad bilvårdsspecialsit och låt de maskinpolera den! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| Vad skulle det va? | |
|
Inget du skall göra själv men så här KAN man göra,främst om bilen är omlackad med några xtra lager klarlack...Man våtslipar hela bilen med 2000-sandapper o därefter så polerar man upp den med lämpliga medel...Lacken blir då extremt slät/blank med mycket djup lyster...Detta förfarande kostar säkert en himla massa om man ska lämna iväg jobbet vilket nog är att rekommendera...Många "custom-cars" får just en sån här "behandling"...Funderar lite smått på att låta min lackerare göra så med min bil(omlackad med xtra lager klarlack...) i vinter men ja vet inte om det är värt att göra så på en "bruksbil"... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
bustorp |
kovo: Kontakta en riktig rekondare så kan han avgöra om det över huvud taget går att göra på din bil. Det måste finnas en hyfsat bra grund för att det ska bli ett bra resultat. Det är ett hantverk att rekonda bra så det måste nästan alltid vara ett proffs som gör "det här lilla extra". Lycka till! BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.