|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 -87 som jag ska byta mätarhus/instrumentgrupp på frågan lyder passar en från -88? /R Helst på tvären.... | |
|
Ja, det passar rätt av. Januari 86 gjordes de om, men det berör inte dig. Flytta bara med codecontakten som sitter instucken under varvräknaren, så ska allt stämma. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
man tackar kontakten från 87 eller 88? Helst på tvären.... |
|
|
Ta codekontakten från din 87:a. Det är den vita plastgrejen, under laddningslampan: Länk Gör du inte det kommer tankmätaren att visa fel, 88:orna fick en större tank. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
får kolla lite hur det ser ut...har inte fått den nya gruppen än min bil är lite "special" då det är en flyttgodsintagen -87a men uttagen -91 med all optik från -88 och senare.. min tankmätare som sitter i är graderad till 60 liter om jag inte minns fel.... många tack /Ronny, som är tillbaks till bmw efter ett tag med saabturbo...... Helst på tvären.... |
|
|
OK, kolla att du får samma gradering på bränslemätaren, om inte så kan du byta den mellan husen. Knappa in ditt chassinummer här Länk , så får du veta tillverkningsmånad. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.