AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
588

Värdering M5 E34

Ska sälja min M5, men frågan är vad man ska sätta ut för pris?
Ac funkar inte på bilen.
I övrigt är den i toppskick, och 100% orginal
Mycket slitagedelar är bytt på den (batteri, dämpare, bussningar, vattenpump, etc)
Den är svart, svensksåld, bra servad (ej fullservad) har rullat 22000mil. Besiktigad och skattad.
Rak och fin i plåten, ingen rost.

Vad är rimligt att begära?
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Det framgår inte årsmodell?

Tror det kan bli svårt att få ut mer än 60.000 kr om det är 3,6:an du har. Men som sagt... skriv årsmodell.

Mvh Tomas
Om det är en 3.6 bör du nog kunna få ut en 55-60 utan "större" problem...Väntar du in rätt köpare kanske uppemot 65....3.8 får du nog en 75" ca...Min 3.8 -94 som verkligen e i "toppskick"(allt original förutom M-speglar samt lackade handtag+lister) där precis allt fungerar skulle man kanske kunna få ca 75" för om man vill bli av med den hyfsat snabbt,men då är det en import...Nu är den iofs inte till salu men om den skulle va det skulle jag inte sälja under 80,visst kan man hitta billigare 3.8:or än det som gått färre mil men knappast någon som man "plöjt" ner så mycket pengar i som min(har hellackat bilen,bytt samtliga lister på dörrarna,köpt original M-speglar mm...kostnad 30"+...).Problemet med o sälja en M är att oavsett hur bra skick din bil har så blir den ALLTID jämförd med de billigaste där kanske de mesta inte funkar(tex EDC,mycket dyrt o laga om man har otur)...Så mitt tips ha lite is i magen o vänta in rätt köpare o sälj absolut inte under 55 om det nu bara är AC:n som e knasig...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.