|
|
|
|---|---|
|
Ringer runt till olika försäkringsbolag för att ta reda på lite priser om hur mycket det kostar och helförsäkra en 330 ci 02:a Enligt mig hutlösa priser, fantasisummor. Bara va jag tycker. Bor i villa, har(eget) garage, kör max 1500 mil/år bilen är svensksåld. Typ alla kriterier man ska ha för att den j-a försäkringen ska bli billigare. Standardpriserna på en sådan försäkring låg på 17-20 tusen. Enligt mig för mycket pengar. Någon som har något bra råd om vart mankan vända sig. En fråga till. Vagnskadegarantin gäller väl bara i 3 år? Det är inte 8000 mil som gäller för den, utan det är väl bara servicen som har det? | |
|
Det straffar sig att vara ung... Vagnskadegarantin gäller i 3 år oavsett miltal. /Erik - BMW CS #05162 "My car got the famous G-Power deeptone" |
|
|
Instämmer George. Personlig service stoltserar försäkringsbolagen gärna med, men när de värderar kunden som risk, ja då är man plötsligt bara en del av statistiken.. Hyckleri i min mening. Kan du däremot skaffa dig en god kontakt på et bolag och knyta till villan, båten, livet etc etc kan de plötsligt börja bli lite mer flexibla. Eller också ställer du dem mot varandra och hotar att dra med dig dina andra försäkringar till annat bolag. Gör ett snabbt överslag på hur mycket de förlorar per år om du byter bolag och gångra det med trettio år så vips har du själv lite statistik som vapen :) Lycka till. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Jag förstår dig mannen till hundra procent. Grejen är att jag tycker det är dålig stil. Hederliga personer drabbas i onödan tycker jag. Jag har oxå varit inne på samma grej, o försöka skaffa en kontakt, dock svårare än man tror. Men men..vi får se va som händer. |
|
anders_m |
George du har mail om hur du kan hitta billigaste försäkring =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.