AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
926

svår startad tjuv stannande 318 is -88

krakow son´s
har väldiga problem med en 318 is 88
den är väldigt svårstartad och tjuv stannar har testat att byta bränsle pumps relät men det hjälper inte! är det någon som har några tips?
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Har liknande bekymmer med min 325i -89 men har ej gjort något åt det än!
Har du kollat bränslepumpen? Är din bil svårstartad efter att den tjuvstannat? det är min!
Hur ser avgaserna ut när motorn startar (när den är svårstartad)? När min startar blir det ett svart sotmoln! Läste här på forumet att spridarna kunde rackla! Kan felet ligga där?..

Som sagt! tips mottages tacksamt!
krakow son´s
min bil är svårstartad när den tjuv stannat.den suger nästan ur all kräm ur batteriet innan den startar!
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
För ett antal år sedan had jag samma problem med en 318is-88 jag hade då!
Ofta när jag körde så stannade bilen och var svår att starta sen!
Lämnade in bilen på BMW ett antal gånger.
Till sist hittade dom felet!
Det var databoxen som spökade!
krakow son´s
oops låter dyrt! kommer du ihåg vad du fick betala(rädd att semster resan flyger åt h-v nu!
krakow son´s
fick tips om att byta alla service grejor tändstift fördelar lock. rotor.luft-bensin filter och att slå i insprutnings rengöring.. för att spridarna kan sota och hänga sig om det inte funkar med det måste man börja felsöka insprutnings relät (ej det till pumpen för det är bytt redan)data boxen + bensin pumpen:databoxen finns ej som ytbytes del och kostar mellan 4-6000:- + arbete så det kanske kan vara nåt av dess fel på din 325:a -Chrille-
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Ok! Det är ju bara att börja leta då!.. och hoppas på det bästa /billigaste!! =)
Om du skulle hitta felet på din bil kan du väl skicka ett mail till mig! Jag gör det samma!!
krakow son´s
självklart. jag startar i morgon (onsdag) med filter
rotor fördelar lock och insprutnings rengörning!
krakow son´s
allt monterat och klart inga problem än så länge!har dock bara kört ca 2 mil sedan bytet !så peppar peppar!
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Okej!! får väl hoppas på att du blivit av med ditt problem! Vem vet! det kanske blir en semester resa i alla fall! =)

Lycka till!
krakow son´s
15 mil körda! peppar peppar inget problem ännu:-)
frazze
På min 320i-88:a sitter det brevid startmotorn en stor
Gummiklädd kontakt innehållande ca:15-20 st kontakt
Stift...som bl.a går till bränslepumpen..mm, Om du har
problems med starten kolla in där...säkert fullt med
fukt och korrision..mina stift var gröna...köpte nya
stift på bmw 5;-st klämmde dit dem...bilen startade
Direkt......du skall skruva isär den stora kontakten.

frazze
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.