AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
839

750 Huvudbromscylinder på 525 går inte?

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hej.

Jag hade tänkt uppgradera mina bromsar och har läst och läst här på forumet, och sen kommit fram till att jag skulle ha 750 bromsar och 750 huvudbromscylinder.

bromsoken verkar sitta bra, men om man ska byta huvudbromscylindern så är ju 750's huvudbromscylinder så otroligt olik 525'ans orginal. (525ans sticker in flera centimerer längre än 750's)
Måste man byta bromsbälgen då också till en 750 bälg eller???

Eller man kanske inte behöver byta huvudbromscylindern?

Plus att kände mig ganska besviken när jag fick hem bromsarna, dom va ju inte direkt så mycke större än 525'ans original, fast de e ju 4-kolvsok så de får väll duga ändå. :-)
men jag trodde faktiskt att de skulle va mycke större. plus att 750 beläggen ser ju nästan mindre ut än 525'ans.?

jaja, de blir nog bra, men svar och en lösning på detta problem vore välldigt uppskattat.

/Richard
Ne
106
Nesor
e30 325 24v T
ta huvudbromscylindern från din bil... men prova först att bromsa innan du ger dig iväg :) ... kan ju vara för kort slag i den, tror inte det men man vet ju aldrig... annars får du ta ett bromservo från en e30 tex lr från 535 och uppåt men då är det hydraliskt ...

// Rosen
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
okey,

så jag har alltså köpt en 750 huvudbromscylinder i onödan då eller? i sånna fall så e de F****N!!! :-) de va några hundralappar som jag verkligen hade behövt...

men de måste ju finnas fler personer här som har 750 bromsar på sina 525or.. eller??? de har ju diskuterats ganska mycke här. hur har ni gjort???

/richard

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.