|
|
|
|---|---|
| Nån som vet vad det är för rör som går från grenröret till luftburken? På min 323 e30? Det liksom stiker in lite i varje avgas hål eller vad det heter? Den måste ju vara värdelös att ha där! | |
| Antagligen vevhusventilationen o den är inte värdelös o ha. | |
|
Nej den sitter på ett annat ställe. Det här röret ja eller två paralella (3 cylindrar i till varje rör) går runt framför motorn. |
|
|
Det är för avgasreningen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Då är det bara att plugga den då? Då lär ju den gå lite bättre eller? Det ser ju faktiska lite larvigt ut rör från grenröret till luftboxen! |
|
|
Känns som om det kvittar ;) Om den redan är där, så varför ta bort? Tror inte dom petar dit saker som inte har någon funktion.. |
|
|
ChristianF: Håller med dig! _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
|
plugga skiten, vem vill ha gamla avgaser i det friska syret in i förbränningsrummen? säger sig själv att det inte är bra! --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
Sök på Pulsair och det finns massor med läsning. jimbooo: Det är EGR-tekninken som fungera så, pulsair skickar friskluft till grenröret. Och det renar avgaserna, så det vill i alla fall jag ha. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ok, ja vet inte hur d ser ut på e30isarna men på mina e28:or så e d egr iaf å den pluggar ja. --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
Jag är rätt övertygad om att även E28 har Pulsair, se även detta inlägg: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
det verkar konstigt, senast idag meckade jag med mitt m30 grenrör å det går rör ändå in i avgasporten i toppen från den där skiten, när ja hade pluggat slangen vid luftfilterboxen på min 528 å sedan tog bort pluggan var det massa äckel där så bra lär det knappast vara iaf. --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.