|
|
|
|---|---|
femtjufem |
Jag monterade häromdan vita tavlor på min E34. När jag satt dit alla tavlor och skulle sätta tillbaka visarna så fick jag problem med visaren som sitter på varvmätaren. Den kunde släppas vid noll men då åkte den till varvstoppet o stannade där som utgångsläge istället för vid 0. Detta var alltså när instrumenthuset är utplockat från bilen men fjädringen på visarna ska funka då och gjorde det på alla visare förutom varvvisarn. Och jag har monterat av och på alla visa på samma sätt. Är det någon som vet hur jag ska åtgärda detta problem elelr någon som hört talas som något liknande ? Ni andra som har vita tavlor på E34 hur var det för er att montera tillbaka varvvisarn ? TACK! |
| Öööhm.... Går den mot- eller medurs när den sticker till varvstoppet/mätarens maxtal? | |
femtjufem |
Då går den medurs... |
femtjufem |
Om man tar bort "skyddsglaset" på instrumenthuset och kopplar in den utan det så att man kan röra visarna med fingrarna när motorn e igång så kommer varvräknaren igång med lite hjälp av mina fingrar men så fort den inte får ström alltså om jag kopplar ur huset igen för att sätta tillbaka "skyddsglaset" så dör den.... Hjälp? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.