|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli galen på min m3 låda, den läcker olja in i sprängkåpan.. Resultatet blir ju att det kommer olja på kopplingen och den slirar så in i helvete.. Har haft ner lådan å bytt packbox m.m nyligen samt gjort ren koppling och svänghjul.. Stoppade tillbaka allt å kopplingen lira som den skulle i 2 dagar sen ser jag en oljepöl från lådan igen.. Kan axeln va krokig eller?? Å vad gör man åt det, bara å köpa en ny låda eller?? nån som har en över?? mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk | |
| säker på att det inte är kopplingscylindern som läcker?? | |
|
du har inte fått packboxen fel typ lite snett eller så bara? då brukar det kunna läcka.. bilen: Länk |
|
|
Pitebo: Nej jag vet att det är lådan som läcker eftersom oljan förvinner i lådan.. FearThis: nej jag tror inte det för jag var väldigt noga å försiktig när jag stoppade i packboxen.. Finns det nån som man kan lämna lådan till som kan renovera den? Gör dom det om man lämnar in den på bmw kanske?? MVh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
|
Kolla här... Dem renoverar växellådor och diffar Länk elpe300 |
|
|
Jag tror sanarare att de e packboxen till veven som läcker .. lukta på oljan så vet du om de är vxl. eller motor olja , eller som någon skrev broms olja.. Tänk dig att alla g-krafter blir bakåt mot vxlådan och då kan inte den vxlåds oljan komma upp på svänghjulet.... |
|
| det beror väl på om man axar eller bromsar Mirre?.. ;0) | |
|
Nej jag vet att det är växellåds olja efter som man både ser att det är de plus att oljan försvinner ur växel lådan och inte ur motor eller broms/koppling.. mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
|
Kollade du axeln i växellådan, så inte den har tagit skada? Vet inte hur långt du kört men jag har varit med om att äldre lådor eller lådor som varit utsatta för mycke "grusdamm" har tagit skada p.g.a damm har hamnat mellan packboxen och axeln, vilket har resulterat i att det blivit ett spår i axeln. Det krävs väldigt liten skada för att den ska läcka. Kolla axeln, syns det en "ring" runt axeln eller små repor, prova att våtslipa med ett VÄLDIGT fint papper. Vågar du inte slipa själv så kan du troligtvis lämna in axeln för polering. Mvh Daniel |
|
|
Tackar för svaren, kollade den när jag hade den nere sist å det såg fint ut, men man får väl kolla riktigt noga nästa gång jag har isär skiten.. Mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
|
prova att flytta fram packboxen någon mm så att den inte hamnar på samma ställe... // Rosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.