|
|
|
|---|---|
|
skulle registreringsbesiktiga min bil i måndags. har läst många inlägg om problem med avgasvärden osv. så jag körde den varm.. så kattarna glödde som dom säger.. hc värdet va nere på 7 men lambda värdet va för lågt 0,85 CO värdet låg på 4,5% vid 2500 varv.. tog av lambda givarne å gjorde dom rena.. det hjälpte lite men inte tillräckligt. är det fel på dom lr nått annat?? har pratat med BMW i kristianstad å dom hade inga sådana hemma måste beställa ifrån Tyskland.. finns det nått sätt å bara lösa det tillfälligt så jag kan få den igenom besiktningen?? för jag ska ner till tyskland om 3 veckor då kunde jag köpt nya lambda givare där.. antagligen mkt billigare. har hört att man kan slå etanol i tanken.. vart kan jag köpa det?? | |
|
-Hej Kålla kallstartsgivaren vet inte ohm talet . om den är trasig är värdet = 36 minus = för fet bränsleblandning- och det blir för höga hc vären som leder till höga lambdavärden. Altså fungerar lambda sonden. en ny givare kostar en 3hundring på bmw. Värt ett försök... MVH janne |
|
| problemet är löst... va en kabel som va dålig till luftmängdsmätaren.. nu har jag perfekta avgasvärden Co vid tomgång på 0.02% | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.