AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.017

SMT6 vs. MegaSquirt

Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Funderade lite på vilket som lämpar sig bäst iomed att det istortsett är samma pris på grejjerna. Tänkte styra sprutet till en 2,7L M20. SMT6'an känns mer beprövad men borde väl vara mer begränsad iomed att den bygger på orginalsprutet?

Even alcohol can bend the room...
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
tänker du köra sug eller turbomotor?

Gl
282
GluffiS
sugmaskin tänkte jag. Missade o skriva det givetvis... ;)

iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Tveklöst skulle jag välja MegaSquirt. Total kontroll är bättre.
Med lite modifikationer har du kontroll över tändningen med det också, vilket man inte har "out of the box" så att säga.
Länk
Det är ett tag tills jag genomför det på en M30B28 jag har liggandes, men jag vet tillräckligt för att veta att det är perfekt för mina behov. Det enda jag inte bestämt mig för är vilken metod jag ska använda för tändningen.. Ford EDIS eller MSnS med fördelare, resten av delarna har jag.

/Mattias

Gl
282
GluffiS
jo, jag hade oxo den tanken. Kunde man inte styra tändnigen med lämplig MSD modul, har för mig jag läst det förut nånstans ? Eller tänker jag fel så här innan semestern ;)

iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Jo, men den förlitar sig fortfarande på fördelaren. Roligast av allt är ju att kasta fördelaren och brytare och allt vad såna slitage-delar innebär och köra med en EDIS6-modul och tre EDIS-tändspolar (waste-fire).
Jag tror MSD-modulen du menar är MSD6-BTM som du kan backa tändningen på beroende på laddtryck. Det är ju fint på sitt sätt, men det är långt ifrån vad du klarar med MegaSquirt.

/Mattias

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.