|
|
|
|---|---|
| Hade tänkt fixa lite lackskador på bilen och undrar hur jag skall gå till väga? Har baslack, thinner, klarlack och härdare till lacken. När jag köpte lacken mumlades det om att jag andra gången skulle späda lacken väldigt tunn med thinner, men jag är lite osäker på hela processen, då mitt minne är väldigt kort. Någon som vet hur det går till? Det är inget proffsresultat jag är ute efter, bara något som är snyggare än den vita grundningen. Tips och råd mottages tacksamt! | |
|
Förarbetet är det viktigaste....Minsta lilla miss där kommer att sticka i ögonen så fårt färgen kommer på....De låter som om du skall använda dig av den riktig "färgspruta" så då finns det förutsättningar för mycket bra resultat!Ja skulle kunna höra med "min" lackare hur man gör för att få ett kanon resultat...Såg för övrigt på när han fixade en fet repa på en -03:as 320,han gjorde som så att han våtslipa ner redan tills den var helt borta,ja till o med plåten syntes...Sen grunda han med nån färgspruta med väl sammanhållen o mjuk sprutbild o därefter la han på korrekt kulör i tunna skikt,till sist klarlack...Han sa nåt oxå om att lacken skulle poleras in efter nån vecka...Hur som helst det hela tog inte mer än 1 timme o resulatet blev mycket mycket bra...De va lite "läskigt" o se honom slipa ner en så ny bils lack till plåten:-),bilens ägare var ännu mer orolig skulle ja tro:-).Jag rekommenderar att du går in till en lackfirma o hör dig för alternativt så kan du kanske läsa dig till viss info på Länk o kolla under "service" för där finns lite matnyttigt!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.