AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.180

Svårt val. Inredning eller bur?

Påbörjar turbo bygget inom snart framtid.

kolvarna skickas på svarvning, veven slipas. nya lager inhandlas. toppen portas, Kam, turbo, grenrör, wg, dump. ic. rör . slangar handlas.. effekten bör troligtvis hamna på 450-500häst..

MEN då kommer det alltid något ivägen... Jag är besatt utav min inredning och älskar hur den ser ur. Jag MÅSTE ha bur i bilen pga att jag vill vara säker.. Så nu till saken. Ska jag riva ut inredningen och bygga fullbur. Bygga fullbur och ha kvar all inredning. Halvbur med inredning, eller halvbur utan inredning.. Jag syftar mest på att ha baksätet kvar...

Det handlar om denhär klädseln

Länk

och denna bilen..

Länk

Länk

Eller ska jag helt enkelt skita i bur?. givetvis ersätter jag förarsätena med rallystolar..
inredning är överskattat tycker jag! åker plåtren 320 och det går utmärkt!
Tycker du ska behålla inredningen och sätta helbur =)
Beslutsångest på hög nivå.. hjälp ;)

Någon som vet utifall man får ha passagerare i baksätet om man har helbur och om det finns plats för det?. bara dom har bälten borde det väll gå bra?.
ja var tvungen att regbesiktiga som tvåsitsig när jag monterade min halvbur. vet inte om det alltid är så.
Man måste regbesiktiga så fort man slänger in en bur...
oj förlåt missförstod ditt inlägg.
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Utrymmet för alla passagerare får inte inskränkas av rör från buren, det måste alltså finnas utrymme för passagerare om det ska kunna godkännas:......
Man måste också kunna ha tillträde till alla sittplatser, utan att rör går tvärs igenom dörröppningen, eller att rören går för nära passageraren, det blir ju lite svårare bak, speciellt om man ha 4-dörrars.

Men ska du ändå inte använda sportskinnet utan riktiga tävlingsstolar, så varför ha kvar baksätet, släng ut det och bygg fullbur, mest säkert så!

///Magnus
Ska ju ha bilen som busbil. så ja varför inte, får väll leta på en likadan m535 och behålla den i orginalskick...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.