|
|
|
|---|---|
|
Såg ett inlägg om en 328 men hur ser jag om min z3:a 2,8 -00 är hardtopförberedd? | |
|
Se denna bild: Länk Inringat i rött är det ena hardtop-fästet. /Andreas _____ Länk |
|
|
Hej Andreas! Tack för bilden men jag förstår inte riktigt vad det är jag ser? |
|
|
Min M ser precis lika dan ut där, alltså några gängor som sitter där om man vrider plasten åt sidan. Inte visste jag att min bil va hardtoppförberedd ;) 321HK ;) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
|
Har lagt upp 2 bilder på min z3. Nån som kan säga om den är förberedd eller inte? Länk Länk |
|
|
Det är bara fästet för suflettskyddet Du har markerat med pil. Ser likadant ut på min bil och den är inte förberedd. Kanske någon med fästen kan bekräfta. /Caspar Länk |
|
|
Det som cliffhanger har lagt upp är som caspar säger att det är fästet för cabskyddet. Cliffhanger: din bil är inte hardtopförberedd. Men som ni kan se på bilden Wolv har länkat till, så ska det se ut om ni har fästen. Det är en liten "låda" på kanske 15X4 cm som det sitter en liten lucka som man skjuter åt sidan för att sedan kunna föra ner hardtopens fästanordningar i (en på varje sida). Om ni inte har några fästen sitter där istället en ganska hård skumgummikudde (iaf på 97 98 o 99). Den bilden som Cliffhanger ser man att det e från hans -00 för han har en liten oljedämpare som gör att taket inte blir lika tungt när man ska fälla upp eller ner. Så om det ser ut som på hans ungefär eller om det är en sluttande skumgummikudde så har ni inte fästen. /Magnus |
|
|
Jag tittade på bilderna som gick att titta på men inte f*n blir jag klokare på om min bil har fästen eller inte. Finns det inte en vänlig själ som kan lägga upp närbilder på detta och lite mer förklaringar typ caspar eller nån annan som har ht |
|
|
har inga bilder o HT sitter på så lite svårt att fota men, just bakom dörren i höjd med karossen (om du har ner cabbat) sitter något som ser ut som en "liten svart plastlåda" ca 5x10 cm. på lådan finns ett runt lock som du kan vika undan. borde vara rätt lätt att se om du har den. har du någon knapp för bakrutevärme? att motera ca 6,5K |
|
|
Har kollat upp det med BMW nu och min bil var inte HT förberdedd Tack för hjälpen |
|
|
Om du får tag i fästen är det inga som helst problem att montera själv... det gjorde jag åt han som köpte min förra hardtop. Går snabbt att göra. /Magnus www.snajdarn.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.