|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Det var en 645. Han ljuger, fy fan va lågt. | |
| Regad som 645 | |
| Jag sms:ade regningen till polarn. Hahaha, fan, hoppas han skäms. | |
| Jag skulle iofs inte skämmas om min farsa körde 645! :-) | |
|
Hate to say I told you so, ALRIGHT! :-D Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Hate to say messerschmitt! :-) | |
|
En bekant köpte nya M5;an i torsdags med 11 mån, leveranstid. Om allt gå som det ska hoppas jag få köpa någon av de två bilar Kneippbadens Bil har beställt och då är det leverans innan maj. Annars är det bara att vänta. //Stefan |
|
|
En "kollega" ska ta leverans i juli/augusti enligt prognos på nya m5an. Kommer rulla i norrköping. |
|
| Nya M5:an blir världens snabbaste bil - på att rasa i värde... Köpa en ny är ju som att slänga pengarna i brasan. Jag hade hellre lagt pengarna på en riktig sportbil och man får en grym porsche eller nästan 2 av den nya Corvetten för samma pengar... | |
|
mip: Men vem vill ha 2 corvetter när man kan få en M5 ? ;) Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
mip: Jag hoppas innerligt att många många går och köper M5 E60 med så mycket lull-lull som möjligt, sedan kan jag köpa en om 4-5år:) |
|
|
Kommer rulla en i Norrköping.....En av demo exen... Köparen har tidigare äget Imolaröd M3 E46 och kör just nu 645Ci med 20" Schnitzer mm. Vi syns på de nattliga träffarna.... |
|
| Hade bokat en 530 e60, men hoppade av när jag såg Bangle-designen. M5:an är bättre med spoiler och kjolar mm men går inte upp mot min nya favorit - Mercedes CLS. Är nu mer sugen på den än på nya M5:an. AMG versionen spöade nyligen M5:an (e60) i Automotorsport. Se test Länk | |
|
Vem vill ha en platt gubb Merca med automat när man köpa en M5! ;) Spöade? CLS hade bättre komfort men M5 vann sport ronden och det är väl det som är det viktiga! Sedan var skillnaden i poäng minimal, 2 av 650 möjliga... Har en elefant klivit på CLS bagagelucka? :D |
|
| Är man ute efter en riktig racer är M5 för tung och stor, då finns det bättre. Det är däremot trist att lägga en mille på en bil och inte riktigt gilla formen (Bangleriet). Klart att Merca är mer gubbe och att någon har satt sig på taket, men den är lik förbaskat snygg. Jag vet att detta är BMW-site och har kört BMW i 15 år så det är därför som jag med viss sorg i hjärtat konstaterar mitt vänsterprassel ;-) med CLSen. Men som sagt det är nog där jag lägger min peng så småningom... | |
| Jag undrar om inte om Peter U har tröttnat på sin stressmaskin m5,och vil ha en mer komfortvagn med samma prestanda???.Hur länge kommer den högvarviga 10an att hålla??? | |
|
Peter U: Det är sant men prestandan och tiderna kring ringen är i samma klass som en Dodge Viper eller en Lamborghini Diablo Sv. Det är ganska tröttsamt att anvnda en renodlad sport bil som vardags bil och man kör ju oftast med sin vardags bil! Jag tycker att M5 är en bra kompromiss men gillar man inte designen så ska man ju inte köpa den. Jag har kört E55 AMG och åkt SL 55 AMG och kompressor V8an är grymmt stark. Men E55 var trots överlägsen motorstyrka var den tråkig att köra jämfört med min gammla M5a. Nya MB känns så plastiga och sterila. kent westin: Antar att du inte kört en M5 E39 den är allt annat en stressig. V8 i M5 E39 är mycket lättkörd och har ett brett register inte alls som M3 eller äldre M5or. Sedan är ju inte nyare MB direkt kända för sin kvalitet... |
|
| Nej men det är inte heller nyare BMW heller!!Nu är det Lexus som regerar om den titeln!!Annat var det när Mb var överlägsen alla andra på det området,då menar jag w124,129,och den mycket gedigna w140 alt c140,om än lite klumpiga bilar. | |
Njuren |
Peter U : Länk Gå in där och stoppa bangle! Kenta : Audi äger kvalitetsronden ! BMW - i nöd och lust? |
| Japp du kanske har rätt??Men den bil som är driftsäkrast så är Lexus i topp,det är ialla fall säkert.Audi har en härlig kännsla när det gäller upplevd kvalite på inredningsmatrial. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.