|
|
|
|---|---|
|
En kompis till mig träffade en snubbe som jobbade på däckfirma. Denna killen sa att bredden inte räknades i mm. Dvs att ett 235 däck inte är 235 mm brett? Stämmer det? I vad räknar man då annars? mvh Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" | |
Svärd |
Slitbanan på ett 235-däck är 235mm, sen blir det ju lite bredare i stomen och lite smalare där det ligger i fälgen. Vad menar "snubben" att bredden mäts i då? Fot? Tum? Skulle va kul å veta... ///Martin |
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
Svärd |
Micke: Den länken funkar inte på min dator. För många ringar i emblemet på bilarna där... :P ///Martin |
|
Jepp, har samma problem men du får göra som jag, låt bli att kolla på bilderna och läs bara texten för den är riktigt vettig. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tack så mycket. Fattar inte själv vad killen snackar om asså. Sa även att om du kör i 200km/h så har bara däcket 13% kontakt med marken. Låter farligt ju.. heeh... visserligen så är 200km/h farligt, men ändå mvh Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
Krickan4 |
235/40-17 235= mm 40= % av breden är dom höga 17= tum Man ska kanske läsa på sitt yrke innan man säger för mycket till kunderna! //Krickan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.