|
|
|
|---|---|
|
På min 318i -88 så skaver det lite när jag släpper upp kopplingen utan växel i. Enligt en kompis är det urtrampningslagret som är kass. Själv har jag aldrig skruvat koppling, så jag vet inte riktigt hur det funkar. Vad tror ni om den diagnosen, är det urtrampningslagret? Vad kostar ett nytt urtrampningslager? Jag var inne på mekonomens hemsida och kikade, men dom hade inget. Dessutom hävdar dom att det skall sitta en M40 i min bil, men borde det inte vara en M10 när det är en -88 och inte någon IS? Hur länge klarar man sig med dåligt urtrampningslager? Jag har hört någon skräckhistoria om att det förstört tryckplattan, men det var ju i och för sig en ford... Men hur som helst vill jag inte riskera att få stop när jag är ute på långtur med bilen. | |
|
Kolla reg-pappret om du är osäker på motorn, iS ska ha 83kW, vanliga 318i 77kW. Eller om du hittar bilder på nätet på hur motorerna ser ut. Urtrampningslagret är bara i ingrepp vid nertryckt koppling (frikoppling) men huruvida detta kan skada tryckplattan kan jag inte hjälpa dig med. ------ BMW CS #04839 |
|
Heinz-Harald Frentzen |
urtramplager hittas på motornord |
| Är en M40 du har. M10 finns bara tom -87. | |
|
Okay, tyckte väll den såg lite väl mordern ut för att vara en M10. Skall kolla upp motornord. Tackar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.