AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
534

Plutti-plutti ljud

Visa användare
46
brani
m5-90, 540T-98 6vxl
Jag upptäckte ett plutti-plutti ljud från högra främre delen av motorn alldeles nyss efter en sväng ute i snön. Kan det vara ev. hål i grenröret eller vad? Bilen går lite småryckigt och jag har varit på verkstan och fått det kollat/fixat. Rotor,fördelarlock,stift och tändkabelsats är bytta nyligen. Diagnosen i feldatorn visar inga fel men däremot, efter mätning av bränsletryck och lambdasond och bränsletrycksregulator, att bränsleflödet är för lågt men trycket ok. Hur går detta ihop? Märker bl.a när det börjar bli lite bensin i tanken att bilen ibland vägrar att accelerera precis som om någon stängt kranen. Mekanikern på verkstan sa att bränslepumpen är/håller på och bli kass. Om det nu är hål i grenröret kan detta orsaka den ryckiga gången. Alla andra värden såsom lambda, hc, co är ok ja nästan för låga

bn
MillenniuM
den e gammal..jag hoppas på att det är en luftslang som läcker..den sitter långt ner till höger o e av aluminium..kolla det..hadde jame ett tag
Visa användare
46
brani
m5-90, 540T-98 6vxl
Har provat att spraya startgas över hela motorn utan en enda reaktion. Tror inte att den läcker tjuvluft eller att det skulle vara en luftslang

bn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.