AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.014

Stulen M5:a, att folk gör så!

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Länk

Jag förstår inte att folk kan göra så! Har man ingen skam i kroppen eller? Snart kommer det väl att sluta med att folk inte vågar sälja sina bilar.
Hoppas någon får tag i dessa killar och lär dom ett och annat om livet...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
ormen
Därför åker jag ALDRIG utan "nåt i fickan" och/eller några "kompisar från öst", när jag säljer eller köper bil... men lite klantigt av honom att åka själv dit ut på kvällen...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Fy fan alltså, jag börjar mer och mer tro på USA's inhemska vapenpolitik.

I och för sig, skulle jag aldrig åka och träffa folk för att de ska köpa min bil. Den som ska köpa min bil får komma till mig, om man nu skulle åka och träffas i vischan då skulle jag inte göra det själv heller.

------
Länk
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Nä det är lite blåögt att åka till Mcdonalds i Västberga själv på kvällstid för att sälja en M5a... Men sånt borde ändå inte behöva hända! Får ju hoppas att killen har nån form av gps-larm i bilen så att den kan hittas!

/Fredrik

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ormen//

Hur vet du att de var från Öst? Det kunde lika gärna varit dessa kriminella MC klubbar från väst som vill leka cowboys.

------
Länk
Länk
Det är alltid lätt att vara efterklok, man kan ju inte misstro alla heller. Hur man än gör så kommer det tyvärr alltid att hända såna här saker. Men jag hoppas att det går bra för herren som blev av med sin M5:a alltid tråkigt när det händer såna saker. Man bli ju själv orolig den dagen man ska sälja sin bil

Mvh
Hawar
Ni
68
Nirvana
dvs bmw
Ormen; smart att du nämner att du går beväpnad!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Grodan:
Ormen skrev faktiskt inte att männen var från öst utan att han med sig "kompisar från öst" när han ska sälja bil! Ens viss skillnad...

/Fredrik

Nirvana, ser inte att det står nånstans att han går omkrign beväpnad.. utan mer att han har nåt på fickan?.. vad det sen betyder kan man inget annat än spekulera..

blir mer och mer vanligt det där.. ett gott råd när man är och kör själv i trakter man vet är mer eller mindre trevliga, så bör man köra med bildörrarna låsta..

annars kan man inte göra mkt, även om han hade haft med en bekant tvivlar jag på att det gjort nån skillnad i just detta fallet iaf, en bil är inte värd att dö för så jag skulle inte rekommendera nån att göra motstånd om personen i fråga är beväpnad..

/mvh jocke

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Andersson_CSI//

Ok, i så fall ber jag om ursäkt till honom, men samtidigt inte, eftersom han syftar på att öst-folket ska vara nånslags gangsters eller nåt liknande och därför vill han ha de med sig när han vill sälj/köpa en bil. Hur som helst, jag är inte från öst men jag tycker man borde ändå ha en gräns för hur man ska uttala sig om saker och ting offentligt.

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
jokko//

"jag skulle inte rekommendera nån att göra motstånd om personen i fråga är beväpnad.."

Det finns ett gammalt engelskt ordspråk som säger "Fight fire with fire";)

------
Länk
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Grodan> Jag tror han åsyftade de polacker som genomförde en heroisk insats i förra veckan...fast det är ju bara vad jag tror.

Vad gäller ditt val av ordspråk skulle jag kontra med:

He who fights and runs away, may live to fight another day...

*BAWORAK*
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
SvanteE//

Perhaps?!;)

------
Länk
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
k1mzo:
Låter riskabelt med tanke på alla felringningar man får :)

/Andreas
_____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.