AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.011

Servicemobil gratis?

Hej!
Läste om BMW Servicemobil. Stämmer det att de kommer ut och kollar på bilen gratis även om det är en begagnad BMW?
Låter lite för bra för att vara sant tycker jag... I så fall är det ju bättre att ringa dem än att åka till verkstaden om bilen skulle börja krångla...
Kan posta en länk till det hela oxo:
`
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har för mig att det är kopplat mot servicekortet och mobilitetsgarantin som gäller fram till bilen är tre år gammal (oavsett ägare). Om jag minns reglerna rätt skulle själva arbetet som utfördes av "servicemobilens" personal vara kostnadsfritt, men materialet får ägaren stå för.

Vet dock inte hur stora reparationer de gör, skulle nästan tro att de främst gör reparationer som gör att man kan ta sig till närmaste BMW-verkstad...

Om äldre BMW-bilar kan utnyttja servicemobilerna som finns i/kring Stockholm, Göteborg och Malmö, vet jag dock inte.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Är inte det koplat till BMW service card?

BMW Sverige:

"BMW Service Card för du i samband med bilens leverans. Kortet gäller i 3 år från bilens första registreringsdag. Förutom du som ägare, kan även annan person som kör bilen utnyttja alla de fördelar som följer med kortet. Ifall bilen säljs inom tre år, får den nya ägaren automatiskt ett nytt kort hemskickat."

Jag tror i alla fall det!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Johan du var lite snabbare :( dock så verkade vi tro samma sak så det stämmer nog då! Att BMW skulle låta äldre bilar än 3 år få detta låter inte rimligt för mig!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Det är kopplat Service Card precis som Andersson_CSI säger och gäller alltså en begränsad tid. Det gäller dessutom ett begränsat antal fel och situationer.

Peugeout har en liknande med generösare service,,,har jag tex gkömt atttanka kommer de med påfyllning :-)
Svärd
Stannar BMWn så är det ju bara att ringa. Så här står det ju på sidan:

"BMW Servicemobil

En mobil servicetjänst, en topputrustad bil som körs av erfarna BMW servicetekniker och som hjälper alla BMW-ägare vid nödsituationer. Hjälpen är helt kostnadsfri, det enda du betalar är eventuella reservdelar"

...som hjälper ALLA BMW-ägare...

Har man BMW Service Card så får man dessutom ännufler förmåner, t.ex. hotell om man är mer en 5 mil hemifrån för alla passagerare i max tre dygn m.m. se här: Länk

///Martin
Måste säga att i så fall är BMW jäkligt dåliga i sin information. Står så här:

"Får du ett driftstopp på vägen eller drabbas av andra tekniska problem med din BMW (ny eller begagnad) får du hjälp genom att ringa BMW Service jourtjänst, 020-21 00 00. Här svarar kompetent personal dygnet runt. Om inte rådgivning på telefon räcker skickas en BMW Servicemobil"

Läser man om Servicemobilen står det så här:

"
En mobil servicetjänst, en topputrustad bil som körs av erfarna BMW servicetekniker och som hjälper alla BMW-ägare vid nödsituationer. Hjälpen är helt kostnadsfri, det enda du betalar är eventuella reservdelar.
"

Jag tolkar texten som att det är alla BMW som får hjälp kostnadsfritt dygnet runt. Jag ser ingen stans att det är något särskilt som krävs...

...precis som Svärd skrev undertiden jag skrev :-)
Svärd
Så kan de bli... :)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Tyvärr så stämmer det inte vad BMW skriver. Det kommer inte hjälp till alla eller i alla situationer. Oavsett ny eller gammal bil.

Min sambo har tex blivit nekad hjälp med en vid den tidpunkten 9 månader gammal E39:a.
Vid en påkörning av ett föremål på vägen fick hon punktering och problem med en hjulbult samt bromsok,,,,
Har också själv vid 2 tillfällen med olika fel på dels E38:an och E36:an blivit nekad hjälå pga att felen inte faller inom ramarna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.