AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.547

E39 Vilket larm skall installeras?

So
17
Soul
520i-96
Hej på er!

Nu äger jag en Bil. BMW520-96 dock utak larm.
Finns det ngt bra och inte dyrt godkänt larm?
Går det att installera ett importerad?
to
17
toz
528i -96
Jag tänkte också skaffa ett larm, kan iallafall rekomdera carguard eftersom jag hade ett sådant på min förra bil och det krånglade inte en gång på 7 år.
Vet inte vilka som säljer dem i sverige, men jag såg att det fanns en tysk sida.
Länk
stefannorr
Larm kan kosta en del,vad fick ni ge för bilarna utan larm?
Min har sv såld BMWlarm sen finns de ju en hel del piratkopior
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
toz: Här är sidan Länk ock som du säger Carguard är suveränt bra..och inget tjafs om något krånglar bara ringa deras support
DEFA larm --> Länk

/Lazze
Länk
an
81
andrkv
E60 520dA -07
E61 525dA -09
Hej,
Har monterat larm sedan 1991 och hållit på med de flesta fabrikat. På senare år endast DEFA och Cargard. Enligt min personliga uppfattning är Cargard överlägset DEFA i tillförlitlighet och funktion.

E39 är dock en trickig bil att larma, särskilt om det är import då elsystemen kan variera från bil till bil beroende på utr. nivå och annat... Mitt tips är att vända sig till en aukt. larmmontör och begära fast pris på larm + install. Borde kosta 3600-5000 kr.

Lycka till!
Mvh // Andreas
We
192
Wengen
528iA-98
Kan varmt rekomendera Cargard T70C med GSM-modul som jag installerat i min 528iA-98. Har haft larmed i drygt ett år nu och är mycket nöjd med larmet. Det som fick mig att välja T70C var just det att man kunde välja till GSM-modulen till larmet. På detta vis så kan man lungt sova på nätterna. Läs mer om detta larm på Cargards hemsida. Helt klart bland de vassaste larmen på marknaden nu, om det inte är det allra vassaste.

/Wengen
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Kan man på något sätt få larmet att larma med samma fjärrkontroll som är inbyggd i startnyckeln? Jag vill inte ha en separat ful dosa till larmet.
Går det lära larmet samma kod som nyckelfjärren till centrallåset alltså?

Hur fungerar T70C med GSM modul? Ringer det upp mobilen då larmet aktiveras? Kan man spåra bilen via GSM positionering?

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Mitt larm (DEFA) fungerar med originalnyckeln.
När jag låser bilen aktiveras larmet, samma om jag öppnar bagageluckan med fjärrlåset så avaktiveras larmet också.
Men om man låser upp "manuellt" med nyckeln så är larmet fortfarande igång.
har också funderar på GSM-funktion till mitt larm men jag tycker det kostar mer än det smakar, jag har bilen så nära att larmet hörs in om det startar.
Sedan med startspärren så är väl risken ganska minimal för att hela bilen ska stjälas... eller?
En sak är väl inbrott i bilen genom krossad ruta men då är det ändå redan för sent när man väl får SMS:et...

/Hammar
We
192
Wengen
528iA-98
TGC:
Japp GSM-modulen ringer upp mobilen då larmet aktiveras, upp till 3st mobiler kan kopplas till GSM-modulen.
Telia har en tjänst som heter friend finder som man kan spåra bilen med hjälp av GSM-modulen.

/Wengen
Visa användare
747
TCG
hammar,
we meet again... :) Jag måste verkligen få se din bil snart, blir orolig att jag kommer vilja byta ju... :)

Har du monterat DEFA larmet eller har det installerats medans bilen varit i din ägo?
Skulle vara kul att veta om det är någon firma som kan montera larm så att jag kan använda min originalnyckel även till larmet. Det ska inte heller blinka eller tuta när man larmar på/av. Men det sistnämnda är ju enkelt ordnat.

Vad kostar ett T70C GSM? Någon som har ett ungefär pris?

MVH
/Jonas
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
TCG: He he...
Vadå vilja byta, är du inte nöjd med din bil?

Jag har inte själv monterat larmet, tala med HCJ på backaplan.
Tror de har tagit över monteringen nu.

jag ville heller inte ha ett "bipp bipp"-ljud när jag låser min bil, det var inte heller så.
Det enda den gör är att blinka, och det tycker jag den ska göra så man vet att bilen är larmad och låst.
Larmet går igång igen om man inte har öppnat dörren vilket är bra om man råkar komma åt knappen.
En las och rörelsesensor bad jag att få mer också så det finns också installerat.
Larmet utlöstes i vintras då jag skrapade rutorna så det fungerar bevisligen. ;-)

/Hammar
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag installerade ett Defa larm i min e39:a för tre år sen, strax efter att jag köpt den. Det fungerar så att det aktiveras av centrallåset, både om man låser med nyckel eller med fjärren, men det finns flera inkopplingsmöjligheter.

BMW CS #5206
Visa användare
747
TCG
hammar
jodå, jag är jättenöjd med min bil men det verkar som att du redan har en massa prylar som inte jag har... än... Det känns som det kommer gå massor av pengar till bilen även i framtiden...

Något du kanske vill ha i bilen, eller någon annan stans där du åker kanske är följande:
Länk

Jag köpte två men jag tror inte jag behöver mer än en just nu.
Eller om du behöver något inom datordelar och tillbehör så jobbar jag på en väldigt lämplig firma... :)

MVH
/Jonas
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
TCG: Tro mig, det kommer säkert att kosta mer med tiden.

Lite av vad jag har gjort/skaffat till bilen:

1 Larm (DEFA, ej monterat själv)
2 Ny burkhållare bak
3 Nya fälgar & Däck (M5-kopior)
4 Extraljus
5 Ögonlock
6 Facelift fram (Angel eyes)
7 Facelift bak (Helvita bakljus, ser bra ut på kväll och natt, dagsljus gör dem inte rättvisa)
8 MkIV navigator
9 16:9 skärm
10 Ny videomodul
11 Minikamera fram på bilen (Pågående projekt, behöver hjälp med dragning av sladd)

...osv...osv...osv...

Man funderar ständigt på vad nästa grej kommer att bli. ;-)
Senast var det 16:9 skärm och MkIV navi... det kostade nästan lite för mycket men det var kul att installera och lära sig mer av.
Låter bra det där med datordelar osv. kanske återkommer till dig om det en dag. :-)

/Hammar
T70C aktiveras av originalfjärren i nyckeln. Ett bra larm som kan rekommenderas, kan som sagt även kompletteras med GSM-modul mm.

FP
Visa användare
279
norda
540iA -93
jag har ett defa i min bmw och det fungerar perfekt så det kan jag varmt rekommendera!!

//norda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.