|
|
|
|---|---|
|
Nå grabbar vad tror ni? Har en ganska nyinköpt 325 -95:a med ett problem som är irreterande. När man kört med bilen några mil så uppkommer kraftiga vibrationer (Donk, Donk) när man ska starta från stillastående. Svårt att lockalisera vart de kommer ifrån. Blir bara kraftigare och kraftigare om man krypkör och går inte att få bort överhuvudtaget, enda sättet är att låta bilen svalna sen är de borta! Funderade på om de kunde va en dålig motorkudde, men de låter för osanorlikt!? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! | |
bustorp |
Det generellt klassiska vid ett sånt symptom som du beskriver brukar vara olja på lamellen. Har du märkt om det läcker olja mellan motor o vxllåda? BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Bustorp> syftar du på att oljan på lamellen kommer från en läckande packbox på växellådan? Har funderat på om de kunde vara det... har sökt men det finns inte mycket fakta i ämnet! Hissade upp bilen på lyft idag för att inspektera felet lite närmare och motor och sprängkåpa här helt rena medans växellådan är kladig! Hur går man till väga för att lösa det här problemet då, om vi förutsätter att det är packboxen? Ingen som lyckats få bort det endast genom att byta olja/ hälla i något dundermedel? Hur mycket tar en billig verkstad för jobbet, Skulle va skönt o slippa riva ner lådan själv! Materialkostnaderna kan ju inte vara speciellt stora i vilket fall! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
finns det ingen kunskap på ämnet här??? *besviken* Tänkte iaf riva ner lådan fram över, något spec man ska tänka på? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
bustorp |
Köp en Haynesbok. Den kommer du att ha nytta av även framledes. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Jag har redan en haynes bok! Hade även en till min gammal Volvo740. O den ger inte någon vägledning för fem öre! Står bara allmänt skit och när man väll slår upp en sida med något man behöver hjälp med så finns de ingen information, "lämna till en aktoriserad verkstad" eller liknande! bra mycket bättre att åka till en verkstad o be dem printa ut några sidor från verstadsmanualen! Tillbak till ämnet, finns de något man kan hälla i lådan för att slippa ta ner lådan. Vill ha något som iaf hjälper till vintern så sliter ja ner den då! Kan de hjälpa o byta växellådsolja? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
bustorp>vill även tacka hör info o hjälp än så länge. eftersom du verkar va den enda men kunskap på ämnet! Tackså mycket! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
bustorp |
Det är inte säkert att det är p-boxen i lådan. det kan lika gärna vara bakre vevaxeltätningen och att oljan sprider sig bakåt p g a farten. Du måste nog ta ner lådan för att konstatera felet är jag rädd. Sorry! ( Det är min teori) Dundermedel är inte min grej tyvärr, men det finns andra som kan det här på forumet, det vet jag. Lycka till! BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
bustorp> Då hoppas vi på växellådan tycker ja. Annars måste man ju bort med svänghjul m.m Usch. Tänkte iaf börja med att bege mig till mekonomen och kolla om de finns något o slå i lådan! Hoppas på att de kan hjälpa ett tag iaf! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.