|
|
|
|---|---|
| Hej, jag undrar hur mycket effekt man kan vinna på att köpa ett extractor-grenrör... Lite effekt ger det, men är det något märkbart? Eller kanske bara bortkastade pengar till en orginal i motorn 325 e36 som inte har något särskilt drag... Har ett sportavgas från grenrör och bakåt... någon som har erfarenhet? | |
|
Har gjort den modifieringen på min, M3 extracator samt M3 katalysator och sportsystem. bortkastade pengar, tja det beror ju på vad du får ge för grejjerna... ett m3 extractor ligger runt 3-3,5K beg (16k nytt) o katalysatorn är rätt svår att hitta begagnad. erfarenheterna av detta är:en aning tappat bottenvrid , men skapligt drag efter 4000 v/Min. drar till varvstopp nu o vill ha mer... tyvärr har jag ej fått chipet med högre varvstopp så jag kan inte säga hur långt den drar egentligen.. en del pill att montera... mvh L |
|
| Vet ej om det är bortkastade pengar. Jag köpte ett från Ebay - USA och fick betala runt 1500:- inkl frakt. Det tyckte jag de va värt en chansning men jag kan inte säga att jag märkte någon stor skillnad iaf. Ett par andra fördelar med de var iaf att de va rostfritt och vägde MYCKET mindre än gjutjärnsröret som sitter orginal. | |
|
det goa med m3 röret -vilket märks- är att det är avstämt för höga varv, blir en fin punch när motorn komer upp i varv ungefär samtidigt som vanosen ställer kamtiden för varv.. drar på fint då :) sedan vilket kanske kan vara en besvikelse för vissa, mitt dova ljud som jag hade på låga varv försvann till stor del o ersattes med M3:ans lite "raspigare" sound.. låter klart skönt måste jag säga. använde samma slutdämpare som före bytet, så skillnaden låg inte i ngt dämparbyte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.