AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
777

Idé att montera ur bensinvärmare?

Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Har en 328 cab. Det sitter en bensinvärmare i den. Känns rätt onödigt med tanke på att den inte ska vinterköras.

Ser ut att vara eftermonterad november 99.

Idé att ta ur den? vad kostar en urmontering? Någon som vill köpa en sådan?

Digital styrning samt fjärr finns. Står "hydronic" på den. Instruktionen verkar vara från Eberspächer.
jag hoppas att du är medveten om att eftermontering av en bensinvärmare är svinaktigt dyrt. Fick ett prisförslag på min 525 E34 och det skulle gå på ca 28 000:- och då vet jag inte om helt enkelt ville blåsa mig eller var less på att jobba just den dagen....

det behöver väll inte tilläggas att jag sket i bensinvärmaren och köpte två fårskinn istället......
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
För 28 papp hade ja köpt två fårskinn , 10 får , och en stålvajer så de kan dra bilen också. :-)
Varför montera ur den? Det är väl bättre att låta den sitta och låta bli att använda den? Skulle tro att den är mer värd där den sitter än om du skulle ta bort den och sälja den...
Svärd
Håller med Jakob, kanske säljer du bilen engång i tiden och den nya ägaren kanske vill köra på vintern. Låt bli att använda den men se till att den fungerar felfritt bara.

///Martin
Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Anledningen till att jag frågade var att jag hört de som tagit ur värmare och flyttat över den till sin nya bil osv.

Ni menar att det kostar rätt mycket att ta ur en sådan. Det lönar sig inte? Trodde att det fanns en marknad för sådana. Såg en annons på dessa sidor att en ville ha ca 5000 kr för en värmare och den var nog ganska gammal.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Klart att det finns en marknad för din värmare.
Men skall du länna bort den för urmontering så blir nog notan +/- noll. Mao. behåll den i och se till att motionsköra den en gång i månaden för att säkra driften på den. Skön att använda på senhösten om du inte ställer av redan i slutet på september.

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
OK, låter den nog sitta. Du har kanske rätt. Ska ha den avställd dec-mars. Kan vara skönt i november med värmaren.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
I April kan den nog också platsa om det är frost på mornarna...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.