AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
827

multiratt i e36

Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
jag har en multiratt i min e36 328 fast utan knappar kan jag bara sätta dit knapparna eller måste jag montera en helt ny ratt?
och hur funkar det med airbagen så jag inte får den i ansiktet?

har sökt men hittar bara info om e46

har du en multiratt utan knappar?

// Pantzare
Fanns multiratt till e36??? Jag har då aldrig sett nån i alla fall!?

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tror han har en ratt som liknar (min ratt) dock utan knappar. Det är nog så han menar.

------
Länk
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
E36 har aldrig funnits med multiratt i serieproduktion i alla fall! (är kanske inte omöjligt att det gjorts någon enstaka via Individual-fabriken)

Så det finns garanterat inga kablar som kan anslutas till knapparna och inte heller några funktioner i bilen som är förberedda för knappstyrning från ratten eftersom det inte ens finns kablar draget...

Med andra ord, det går inte att montera knappar i ratten om man inte gör en stor modifiering (inget är omöjligt), men det lär kosta mer än det smakar!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
i min utrustningslista står det 710 M-Multifunktionslederlenkrad och det betyder= M-Multifunktionsratt

och det ser precis ut som det ska vara knappar på den där det nu är två plastbitar i stället.

så jag tycker det är lite konstigt om det är speciall på min
hum...

Hör med din närmaste BMW-verkstad om de kan sätta dit en ratt med knappar till dig och om det kommer att fungera. Om någon vet svaret så lär det väl vara en BMW-verkstad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.