AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
744

Kabelstift E39 TV Tuner

Da
19
Davidp
530d -99
900 Mhz
Hej!

Jag håller på att bygga in lite roliga saker in min BMW. Nu har jag bara en sak kvar och det är att jag skall stoppa in två kablar till Tv-tunner boxen. Problemet är att jag inte har kabelstiften. Jag vet BMW's nummer: 61130005197. Men på min närmsta BMW verkstad hade inga sådana hemma.

Är det någon som vet om man kan använda något annat, från Biltema eller Mekonomen?

Skickar bild på kabel jag håller på att skapa.
Länk

Tack på förhand.
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Du bör kunna fråga BMW efter de minsta stiften som de har.
Jag gjorde det och de hittade stiften ganska snart.
Köpte en hel del av dem eftersom jag också ska koppla in lite saker till videomodulen.
De bör kunna ta hem sådana stift om de inte har på lager.

Tänk på att om du kopplar in video-signal till modulen så måste man ev. jorda en av signalerna för att få bild, fick jorda (tror det var (-) signalen) då jag kopplade in min videokamera till videomodulen.

(Jag skulle inte råda att köpa på biltema eller liknande, om det öht. finns, när det gäller sådana stift, eftersom man bör ha exakt passform på dem så man inte böjer stiften i videomodulen t ex.)

/Hammar
Da
19
Davidp
530d -99
900 Mhz
Okej!... men har dessa stift något namn? Eller är det bara "de minsta stift ni har" som gäller?

Så himla jobbigt när man inte har allt...

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Jag har inget namn på dem tyvärr...
Vi försökte på plats få fram dem via ETK men det var en omöjlighet när ingen av oss visste namnet på dem och han visste inte hur de såg ut.
Så jag bad dem hämta de minsta stiften de hadde, och det visade sig vara rätt. ;-)
Men du har ju reservdelsnummret, eller var det fel nummer?
(Jag har det på kvittot, om du vill kan jag kolla det när jag kommer hem)

/Hammar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.