|
|
|
|---|---|
|
tja... Allihop jag undrar hur man kan få RIKTIGT bra ljud i en e30? | |
| De är väl om du köper riktigt bra saker + att du kopplar in de bra...nämen fattar inte frågan riktigt,undrar du hur man ska koppla in för att få bra ljud lr vad du ska ha för prylar? | |
|
Ett fint framsystem med separata diskanter o mellanregister, som ska drivas av slutsteg o inte stereo enheten. Ska du ha baslåda där bak så är det bara att dra fram tigersågen alt. vinkelslipen o börja kapa i hatthylla o ryggstöd. Nord |
|
|
Hello! Köpte min 320 för ungefär en månad sen och har sedan dess bara ställt i en baslåda med en 12" Låda (märke okänt), installerat ny cd (Pioneer DEH-3630MP) och satt två BOSS steg i skuffen! Detta är en nödlösning tills jag skrapat ihop mer pengar! Men ett bra framsystem är ju till att börja med samt en bra spelare! frågan är ju hur mycket pengar du skall lägga ut på det!? Mikko |
|
|
Hej! I min 318is -88 hade jag DLS ULTIMATE U6 (6 1/5 TUM) i fotbanelerna & DLS ULTIMATE RC1 (diskanter) monterade i A-stolparna riktade nästan rakt mot varandra. Som bas valde jag en DLS MW10 (10" med dubbelmagnet) monterad i en 22L portad låda. Detta drevs med 2st DLS REFERENCE 100 (2x50W) det inbyggda filtren användes. Tänk på att monteringen är det viktigaste i ett bygge! Det måste va helt tätt mellan lådan & bagaget för att all energi skall gå in i kupen (en del lägger den mesta energin till att sätta nummerplåt mm. i vibration). Vad gäller montering av 6 1/5:orna i fotpanelerna så bygg upp en stabil grund i MDF & plastspackel som du sedan klär, samma sak gäller A-stolparna. Tilsammans med ett bra kablage (satsa på 35 kvadrat) & en hyfsad headunit kommer detta ge dig ett mycket bra ljud med en enastående ljudbild för en rimlig peng. LYCKA TILL! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.