|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
så, idag ringde dom från bussgods, fälgarna har anlänt, tråkigt me snö helt plötsligt, men ja ska hämta ut dom senare idag o plåta lite gran, kommer även att lägga upp dom så ni får se hur det blir, mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
ja lägg upp lite bilder, alltid skoj ;) själv fick jag ordning på min bil i förrgår.. det va skit i kanalerna som gjorde att jag inte fick något oljetryck! det ordna jag genom att fräsa på med tryckluft i kanalen vid oljetrycksgivaren. sedan åkte jag till biltema och köpte gummi mellanlägg till spiralfjädrar och tryckte i dom i fjädrarna så jag kan använda bilen i vänta på mina nya fjädrar från gerth. så nu kan jag också vara ute och sladda i snön ;) satan va skoj det är :D mvh |
|
|
hehehe, jo bilderna är påväg upp, tar lite tid att tanka, dom kommer att ligga på Länk gött att det löstesej med oljetrycket. passa dej för o sladda för mycke, kan kolla några av bilderna så ser du vad som kan hända, när ja inte äns var ute o buskörde så tappa jag totalt fäste i framvagnen (körde i ca 40-50km/h i de va rak väg) men cä 20 m efter de att jag tappa fästet så kommer en svag högerkurva o bilen känner inte för att svänga, så jag, mycket prydligt, parkerar bilen i grannens (!) tallhäck =) blev lite plastskador i frånten men annras hände inte mycke, men nu har ju en anledning till att skaffa M-paket =) så, pasa dej för o köra lite väl vilt, välj ställe att busa på väl =) sista vintern ja kör dubbfritt =) mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
det ligger massa dublätter där oxå, storleken står i filnamnet bara så ni vet. mvh Erik jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
nice ;) ja du får passa dig för grannens häck ;) vad har du för sänkning? 60/40 40/40??? mvh |
|
|
60/40 men jav et inte om ja ska byta till 60/60 eller 40/40 tycker inte om när baken är så hög, vill ha en vågrät linje genom bilen om du förstår. jo, grannens häck e farlig, lämnar tallbarr överallt =) mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
hahah! har du hasplåt då eller? funderar på att skaffa det men jag vet inte vart man kan få tag på det? ja jag beställde 40 fjädrar fram så den blir 40/40 ;) tycker det räcker då jag redan kort sönder ett tråg ;) sen fattar jag inte hur BMW har tänkt när dom sätter tråget som lägsta punkten under bil....????? mvh |
|
|
nupp, har ju inte det =( OK men du får ta lite kort på din bil när du har monterat det så ja får se hur hög/låg den blir mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| japp det ska jag göra ;) | |
|
JaJsEn: Jag har 60/60-fjädrar på min bil, men jag tycker inte heller om högre bak så jag kapade. (jag vet, tycker inte om "bonnsänkning, men vad gör man...) I mina ögon blev det bra. Kan maila bilder om du vill. Mvh Johan Samson |
|
|
samson maila gärna en biled eller 2 till mig med ;) så kan jag se om min verklig är så låg eller om det är jag som e gnällig ;) |
|
|
Milhouse: Du har mail... Mvh Johan Samson |
|
|
kommer inget :( joelthoren@hotmail.com kanske tar ett tag i och för sig... |
|
|
Jag fick ett felmeddelande. Jag förminskade bilderna lite och skickade dem igen... Hoppas det fungerar nu. Mvh Johan Samson |
|
|
OK så den blir fortfarande högre bak med 60/60 sänkning, illa, hoppades på att slippa kapa, men om det är ända utvägen så får det bli så =) tar göran imot några bilder. jajsen@hotmail.com mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
tar gärna imot några bilder ska det stå mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
riktigt stilig E30 samson ;) ser inte ut som en sminkad gris utan mycket stilren ;) JaJsEn: när jag snackade med gerth sa han att han haft mycket problem med just e30.. inte att fjädrarna varit dåliga men att sänkningen blev mycket olika på olika bilar.. han kunde inte förklara varför. men han sa att han hade haft flera ex som sänkningen blivit mycket olika på fast med samma fjädrar. |
|
|
kan bara hålla med milhouse Mycket snygg E30 knepigt dedär med e30 fjädrarna, funderar på o köpa en ny sats, med typ 80 bak o 6 fram, för o se hur det blir, (om det går att få tag på) mvh Erik jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Tack för det! En annan idé kan ju vara att köpa fjädrar där fjädern har samma diameter överallt (som fram) så kan man kapa till den längd man önskar och ändå använda original "hylsor"/fästen. Man bör väl forska lite i hur styva de ska vara så man inte förstör balansen i bilen. Mvh Johan Samson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.