|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Ja det var ju bra med lite plåster på såren då :-) Haha ja det var bra du sa till...det såg ju verkligen inte bra ut :-) hmm..undrar vad man gör när mna märar ;-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
äntligen har dom kommit.. nu ligger kitet och glänser i min bil ;) nu ska jag bara övertala kompisen så jag får stå i hans garage och byta! hör av mig när det är monterat igen :) |
|
|
äntligen har dom kommit.. nu ligger kitet och glänser i min bil ;) nu ska jag bara övertala kompisen så jag får stå i hans garage och byta! hör av mig när det är monterat igen :) |
|
|
HÄRLIGT! Det var på tiden du...blev du så upphetsad över det att du behövde skriva två gånger hahaha ;-) Hoppas du får dit det med bra resultat också nu då! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
SÅ nu är kärran sänkt och jag är SUPER nöjd.. ;D samtliga stötdämpare var helt slut och en fjäder (bak) hade gått av. bilen går hur skönt som helst på vägen och MYCKET roligare att köra.. visst den blev stötig och det är inte höga hastigheter över trotoarkanter längre.. men vad ska man på trotoarkanter och göra å andra sidan ;) sen blev den ju grymt snygg med :) jag är skit nöjd med sänkningen och det va helt klart värt pengarna o mer där till! jag har tagit massa biler, men klantig som jag är glömde jag kameran hemma hos kompisen :( Spookshow: Jag mailar över ett par imån så du får lite ögongodis ;) |
|
|
Härligt! Låter bra det :-) Kul att du blev nöjd då! Visst blir de roligare att köra!? Så sant! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
ja MYCKET roligare.. men den bliv lite, lite för låg. det är precis att jag inte kommer in på polarens branta infart... men som sagt, det e ju så roligt att köra den så det är värt det! känner att den äri behov av en hjulinställning och balansering av mina nya fälgar bara. |
|
|
Ja en hjulinställning kan vara väldigt bra att göra...annars tar nog däcken slut rätt snart för dig :-( Skall göra det jag med inför att jag slänger på nya vinterdäck...surt att nöta sönder dem i onödan. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
ja jag får ta och gära en hjulinställning snart då. man e ju ganska duktig på att slita gummi bara man e ute och kör så det e ju onödigt att det ska slita i onödan ;) har du själv några problem med att din tar i marken efter du sänkte den eller är det bara min som blev så låg.. allt är ju frid och fröjd så länge som jag tar det lugnt over gupp och liknande men man kan ju inte dundra över trotoarer som förr :=) |
|
|
Ne då jag har inte märkt några problem än. Går bra över fartgupp och liknande till och med. Det klart, man tar det ju lugnt och sansat...men det gör man ju alltid vid kanter med tanke på fälgarna så det är inte nån skillnad :-) Kanske kan bli problem i vinter när snön kommer...blir väl lite av en plog då kanske...skall skruva bort läppen längst ner på spoliern fram i alla fall.. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Hur var det att montera väghållningen? jag har själv ett likadant i garaget o funderat på att fixa det snart. har köpt fjäderspännare o grejer men hur lång tid tog det? var det några problem du stötte på? ge mig gärna lite råd o så =) |
|
|
Milhouse: kan vi inte få se lite bilder på hur det blev, typ före och efter bilder från lite olika vinklar? =) Nu har ja äntligen fått min lön så idag ringde ja och beställde en väghållningsats från gerth. Bättre sent än aldrig men det verkar inte bli så jättestor skillnad i utseende på bakvagnen? |
|
| Det vart nå strul förra gången ja beställde så vi får se om dom kommer den här gången =) | |
|
klicka på mitt namn "millhouse" och kolla på min bil där. jag har lagt in 2 bilder som jag tog för länge sedan och 2 bilder som jag tog precis efter sänkningen... vill du ha fler bilder så kan du bara maila så skickar jag över.. angående jobbet: det enda som jag hade problem med var "muttern" på fjäderbenet som skruva ner stötdämparen i fjäderbenet. svårt att förklara men jag hoppas att du förstår.. dom hade iaf rostat fast och spruckit så det va bara fram med rörtång, hammare och blåslampa och byta ut dom.. för övrigt gick det smidigt. men börja fram för det e j*vligast. bak gick jätte lätt.. ha bara god tid och en trevlig hjälpsam kompis så ska det nog inte vara några problem. :) det tog mig ca 4-5 timmar med mycket skitsnack o kaffe. ;) maila gärna sen och berätta hur det gick. MVH / Joel |
|
|
Det vart ju skitsnyggt ju =)! Ja lägger upp ett par bilder när jobbet är utfört! MVH/Jens |
|
|
Hur blev det jens? --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
ja det undrar jag med! tycker nästan du borde skruvat klart vid det här laget ;) |
|
|
mina fram fjädrar har satt sig som bara den :( lämnade in bilen till en bekant som skulle hjälpa mig byta kamrem, han lyckades köra på en sten på gården och PANG så va det olja under hela bilen. när vi skulle byta tråget såg jag att fjädrarna nästan var helt komprimerade.... ingen fjädring alls kvar, bilen är helt stum fram och det är precis så man får in en tändsticksask under oljetråget.. jag ringde upp gerth som jag köpt väghållningssatsen av och jag blev trevligt bemött som man alltid blir av honom, det går på garantin och nu blir det 40 fjädrar fram istället ;) mvh |
|
SpineKracker |
Sänkte min bil 60/40 men bak sänkte fjädrarna knappt någonting så den lutar framåt nu.. ser lite knepigt ut.. Drar kan mindre bensin nu när man åker i nedförbacka hela tiden..? hehe skoja.. E30, för att man vill. |
| ja min va ganska hög bak men den satte sig lite efter ett tag, men fram satte den sig extremt mycket. men det ska ju bytas som sagt ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.