|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
spookshow: compacten va faktiskt dunder! men motorn va ju lite klen för min smak... men det va en ruggigt rolig vinterbil... jag vet inte om din sambo skulle tycka det samma ;) den hande väll lite "kassa vinteregenskaper" men jag tyckte det va skoj.. annars va jag mycket nöjd med bilen för övrigt! bensinsnål liten kärra man kunde lita på.. lägger upp bilder så fört jag fått sänk den ;) MVH!!! |
|
| ps lite berusad så jag reserverar mig för alla stav fel ;) ds... | |
|
jo jag har köpt det till min E30 325im.. brutalt nöjd.. dock lite för låg bara men det går bra efter asfalltsvägar men inte grus.. har H&R Fjädrar och Koni dämpare.. lätt värt allt |
|
|
Sackan--- Hehe ne man kan ju inte det :-) Man får prioritera...däck har inte jag heller till vintern. Endast fälgarna. Funderar på att köpa Nokian WR Dubbfria från gummihuset. 225/45*17 4st för 5200. Billigt måste man säga, och Nokian brukar ju komma högt i tester. Jag har faktiskt 16tummare dubbfria Michelin med ett halvår gamla OZ-RAcing fälgar liggandes...är till salu men har kanske en köpare, annars kanske det är nåt för dig om inte hon skall ha dem :-) Tyckte du skrev nåt om örebro?! Millhouse--- Ok. Det låter ju rätt bra det :-) Hmm...hon gillar ju inte när jag låter baken gå lite brett...så jag antar att hon inte vill köra så själv heller...men man kan ju köpa en med ASC. Det bör ju förbättra bilen avsevärt på vintern?! Vilken modell hade du och hur mycket soppa tog den? Kolla din mail :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
spookshow: supen nice bild på bilen ;) jag hade 316I compact -95 (E36) jag körde till mitt land i dalsland (från GBG) och tillbaka.. samanlagt ca 30 Mil. nollade mäteren från göteborg och när jag kom tillbaka stod den på 0.67. (om jag inte mins fel) det va väg 45 mest 70 och 90 vägar, med några omkörningar.. När jag mest körde "stadskörning" till kompisar jobbet etc brukade den alltid ligga mellan 0.7 - 0.8. jag va super nöjd med den men motorn va ju lite klen som sagt... ;) |
|
|
Tack :-) Ok. Intressant det där. Låter ju som en fin bil åt henne det..förutom vinteregenskaperna då kanske...men hon får väl öva ;-) 0,7-0,8 blandat låter ju väldigt bra det! De är ju rätt prisvärda också tycker jag. Kan ju få hyffsat nya till bra priser. Får se hur det utvecklar sig :-) Kanske blir en 323 Touring eller nåt också...kan ju vara bra med en bil man kan lasta lite i också när man åker till IKEA haha En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
IKEA! HAHAH det va anledningen till att jag köpte just compacten som min första BMW. kändes som jag fick mycket bil för pengarna. Jag tror det skulle vara en skit bra bil för en Tjej som inte vill ha så mycket motor.. Dock tyckte jag inte om utväxlingen.. den varvade rätt friskt på motorvägen i 110. nu vet jag inte om jag har extremt lätt för att störa mig på sånt men jag tyckte det va irriterande. |
|
|
Haha ja man måste ju följa med dit ibland också...imorrn t.ex....men man får ju köra 20 mil i alla fall så det är ju kul :-) Jo motorstyrka är väl inte nåt hon bryr sig om direkt så... Det där med utväxlingen..hade en 318 e36 förr jag som det var lika på. Varvade frisk i 110 som du säger...men hon kommer ju inte ha den till sån körning så. Kommer mest gå korta sträckor till kompisar och jobbet...längre turer har vi ju 328:an till :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| Spookshow >> Okej låter intressant, skicka ett mail om hon inte ska ha dom, så ska fundera på det.....vad hade du tänkt sälja dom för? | |
|
Tja drygt 5´ eller nå hade jag tänkt En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
D-diddy |
för att återgå till huvudfrågan.. är ni nöjda med den sänkningssatsen som säljs här av "gerth"??? hur kan han sälja dämpare och fjädrar till en hel bil billigare än vad bara dämpare skulle kosta??? David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
D-diddy: jag kommer få min sats monterad nu i veckan! så jag lägger upp bilder på resultatat så du får se... det enda jag vte om Gerth är att han har fått ett bra rykte här på forumet... det är den uppfattning jag fått iaf... |
|
|
Jajag har som sagts tidigare endast dämparna och H&R fjädrar på min men dämparna fungerar riktigt bra tycker jag. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
hmmmm... nu är det tisdag och Gerth har inte ens hört av sig... varje ggn jag ringer så låter det så lovande "dom ska komma idag eller i morgon, jag sitter här och väntar på dom!" fan va sur man blir... hade han inte varit så billig hade jag vänt mig till någon annan för länge sen!! :( det e ju en sak om EN leverans tappas bort och det tar tid att få fram dom.. men sist vi pratades vid hade han beställt nya + att han väntade på dom som var "borttappade" då borde ju någon av dom 2 leveranserna kommer nu när det gått 1 och 1/2 vecka?? |
|
|
Men va drygt! Har du inte fått dem än alltså?! Det verkar då som han har hemma nu i alla fall tycker jag... Länk En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
va i hel**te! ja jag tycker allt att det är lite konstigt att han inte kan skramla fram ett par dempare på 3 veckor.. eller??? men det är väll bara att vänta då.. :( jag måste bara fråga "spookshow" "åker" du verkligen BMW? jag kör då min iaf ;) haha |
|
|
Hmm..ja det hela verkar lite konstigt...särskillt med tanke på vilket rykte han har i övrigt.. Ja du borde ju verkligen få dina nu när han har andra hemma! Haha opps tack för den tillrättavisningen...vet inte vad jag tänkte på när jag skrev den signaturen...men nu är det mycket bättre ;-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför KÖR jag BMW! |
|
SpineKracker |
Tjena! Har också spanat in den satsen och sugen på att köpa en till min E30. Lurar lite bara på om det är 45 eller 51 mm ben på den. Det är en 320 ´87, någon som vet? Tack på förhand |
|
Som plåster på såren har jag iaf hittat en snubbe som vill byta min E36 fälgar som bara legat och skräpat i min garderob i 1 år nu. han hade ett par borbet 15" fälgar med BRA däck som jag byter mot mina OZ med helt slut däck... Spookshow: ja nu ser de genast mycket bättre ut ;) jag har lagt märke til det ett par ggr men inte sagt någonting.. men nu kunde jag bara inte låta bli. SpineKracker: jag hade 45mm fjäderben på min bil. men det kan vara olika. Det är jätte lätt att mäta gå bara ner till bilen och vrida fullt rattutslag så kommer du åt att mära med ett skjutmått eller liknande. |
|
| som jag stavar då.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.