AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.127

sänkning / väghållningssats...

Sida 1 av 6
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
hej!
jag har funderat på att sänka min bil.. både stötdämpare och fjädrar verkar vara helt slut.. sen vill jag bli av med "hängröven" :)

jag tittade runt på powerbörsen och såg "gerths" väghållningssats.. är det någon som vet om han är seriös och om det är bra grejer?
Jag såg även att han bara hade sänksats som sänkte 60 fram och 40 bak.. är det för mycket? kommer bilen skrapa i marken och jätte jobbig att ha o göra med?

visst är det snyggt med en låg bil. men det kan ju bli jobbigt i längden om bilen skrapar i masken hela tiden!.. skulle uppskatta lite svar från folk som köpt av "gerth" och även folk som har sänkt sin bil 60/40... gärna bilder o länkar...

tack på förhand.
mvh / Joel
Har köpt dämpare av han. Funkade mycket bra. Kör nu med H&R fjädrar och FK dämpare sänkt 60/30. iofs är det min en e36, jag antar att det är e30:in du funderar på. Men min är då inte så låg tycker jag. Dämparna är jag mycket nöjd med! Gerth hade väldigt bra service och verkade seriös. Kan få bilder på hur det ser ut på min e36 om du vill..

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
Spookshow:

ja det är min E30 jag skall sänka, skulle jätte gärna vilja ha bilder på hur det blev med din sänkning... du skrev 60/30... skrev du fel eller sänkte du bilen 60/30?
tack för svaret!

INGEN annan som köpt väghållningspaketet till en E30?

Jag skrev inte fel. Min är sänkt 60/30. Men det är ju ganska nära :-) Mailar bilder strax...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Milhouse you got mail!

Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
tackar så mycket spookshow! såg ju inte alls dumt ut...
sen va ju inte bilen så ful heller ;)

bara att hoppas det blir lika bra på min E30..
hade en ford sierra innan som va grymt låg. tog i vid vägbulor och jag kom inte ens in på kompisens infart... det va lite jobbigt..
men den va ju o andra sidan jäkligt trött i fjädrarna..

Varsågod! Ne det ser bra ut tycker jag med.
Tack! Den ser ännu bättre ut nu...angel-eyes monterade i helgen :-)) Mkt snyggt. Kommer bilder i galleriet snart nog..

Ja får hoppas det. Vet ju inte riktigt hur man kan överföra mitt resultat på en e30. Men det blir nog snyggt :-)
Inte kul att inte kunna åka som man vill inte :-((

Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
jag har orginal på bilen nu...
är det så enkelt att man kan mäta ut 60/40 på bilen som den står nu och få en uppfattning om hur det kommer se ut och hur låg den kommer bli.. eller blir det väldigt anorlunda när man väl har bytt?

spookshow:
jag tror också det kommer passa bra på min.. allt blir nog bättre än vad det är nu..

ja mycket snyggare än angel-eyes och dimljus i mörker blir det nog inte, enligt min mening! :)
Ja det tror jag nog att det skall vara. Står den bara rakt så är det väl bara att mäta hur mycket luft det blir kvar i hjulhusen efter en 6cm sänkning resp 4cm. Annars vet då inte jag vad de måtten skall stå för?!

Ne det finns nog inte det :-) Riktigt riktigt nöjd! Kostade en bra slant men det var det värt :-)

Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Min bil kommer få bilstein sprint dämpare, som att åka på stelben, och nån form av 60/60 sänkning tror jag. Ser ut som en stadsjeep idag ;)

Even alcohol can bend the room...
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
ja precis "GluffiS" den ser ut som en stadsjeep..
jag läste runt och tittade på bilder här på forumet igår och bestämmde mig för att köpa ett väghållningskit från Gerth som sänker 60/40.. vi får se hur det blir..

tack för alla svar!

Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Jag har sänkt min E36:a 10cm runt om.....går skitbra, men man får undvika vissa fartgupp :).........se bilder på den i senaste fyndbörsen, det är den blåa som det är reportage om.
Har du köpt den eller är det du som är med i reportaget och skall sälja den?

Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Köpte den dan innan tidningen kom......var den onödigt dyr tror du?.....själv har jag svårt å tro att det går å hitta en i bättre skick
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
fyndbörsen???
Milhouse --> Ja fyndbörsen..tidningen. Brukar aldrig köpa den men denna gång var det BMW-Special så då köpte jag :-) Står väldigt mycket BMW i den, rolig läsning!

Sackan --> Köpte du den för priset i tidningen var det väldigt dyrt...det är helt klart värt att betala lite extra för en bil i riktigt bra skick...men jag t.ex. sålde min 325:a -94 med skinn, el-sportstolar m.m.m för 55´ för två månader sen...inte alls i samma fina skicka i lacken som det verkar vara på din, för den såg riktigt fin ut på bilderna!, men ändå...

Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
jaha... tidningen! haha. då hänger jag med! ;)
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Spookshow---Nej, fick ner den lite i pris, men den är ruskigt fin...precis som på bilderna, bra historik hade den också.......å nåt som vägde tungt var att den var svensksåld, det tycker jag gör mycket.
Det var ju bra att du fick pruta lite :-) GRYMT snygga fälgar i alla fall var det! Gillar mina M-Contur skarpt också..men de som sitter på din är ruskigt fina! Mkt bra med historik. Svensksåld eller inte spelar mig personligen inte nån roll..men en del värderar det högre. Huvudsaken är ju ändå att du känner dig nöjd själv! Och det borde du göra tycker jag :-) Fin bil du har!

Je
88
Jens_83
kör Ådi!
Idag beställde jag väghållningssats från "Gerth".
Beställde en 60/40 sänkning till min 320 =)...ska bli spännande att se hur det kommer att se ut.
Nån som vet hur mycket det kan kosta att få grejerna ditsatta på verkstad. Det verkar ju inte vara det enklaste att byta själv.
Det ärväl inte så där toksvårt...men bråttom får man inte ha. Pular man på och låter det ta sin tid så klarar nog många av det. Vet inte hur pass van du är och meka iofs. Kan väl inte kosta så mycket mer än 1000:- att få dit det på en verkstad tycker jag..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.