|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla kompisar :O) Jag har beslutat mig för att sälja min fina E36 Compact. Det är en 316i med M43-motor 1.9 L. -Komfortpaket -Kromline -Nedlackad från fabrik -Sänkt med Hamann väghållningskit -AC, ABS, ASC+T, 4xAirbag, Svart innertak -Elspeglar, Elhissar, immobilizer, BMW-larm, C-lås, elvärme i framsäten, Velourmattor, Aluknopp, Läderratt, läder bromshandtag och läderdamask till vxl knoppen. Aluminiumpedaler. -Supersprint avgassystem (fullständigt) SoV-däck på alufälgar Nu undrar jag bara... Kan man sälja en belånad bil innan man betalt klart den? T.ex. om jag hittar en köpare (har två intressanter redan) som vill köpa bilen. Kan köparen då betala lånedelen till BMW Finans och sedan resten till mig? Har ni utöver det tips på en vettig peng jag kan begära för den? När den såldes från BMW Group i oktober 2000 gick den för 195.000 SEK Utöver det har jag en hel del utsmyckning och tuning på bilen. Självklart blir det BMW även i framtiden... MVH Kjell T | |
|
Beträffande restskulden så har med all säkerhet finansbolaget bilen som säkerhet (kolla det finstilta så hittar du det). Vad jag vet gör dom inga kontroller om deras säkerhet säljs. Själv tycker jag det är dumt att inte lösa in skulden eftersom man kanske kan råka ut för något annat tråkigt (läs kostsamt) vilket kanske kan medföra att man inte kan betala amortering+ränta på något man inte har = ekorrhjulet!! Om man vill ha nytt lån på en bil överförs inte den gamla skulden utan man clearar den hos det förra bolaget och tar nytt lån på hela lånebeloppet hos den nya finansiären. Värdet? Inte en susning, men det borde vara en rätt häftig nedgång första året. Min egen erfarenhet säger att man inte får något extra för utrustning, om den inte är unik eller köparen specifikt frågar efter den. |
|
|
Tjena Kjell. När min bror köpte sin 328:a som var belånad, så gjorde de så att de gick in på banken och löse lånet och han fick resten kontant. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tack för inläggen! Jag ska ta och prata med någon av damerna på BMW Finans så kanske man får konkreta ord på vad som gäller, samt kanske lite tips hur de vill att man ska genomföra det rent praktiskt. Det dimper väl in en annons här på BMWPower inom kort... räkna med schyssta bilder på min interiör! MVH Kjell T |
|
|
Det ska inte vara några problem egentligen, det hänger bara på säkerheten för lånen... själva bilen är säkerhet så bör ju lånet följa med bilen dvs. nästa ägare bör kunna ta över dem och du får betalt för den del du betalat om man säger så... om det är vanligt lån, taget med hus, inkomst etc som säkerhet (som mitt förra lån var) så stannar ju lånet hos dig automatiskt... När jag sålde min 525:a så fick jag alltså ett tillskott på pengar, samtidigt som jag fick ett nytt lån genom köpet av 540:an... vilket som är bäst för din del får du räkna på, men jag gick plus några tusen på det, på grund av bra villkor etc... |
|
| Osprey>>> Det är det jag har för avsikt att göra. Det nya lånet är mer ekonomsikt "lönsamt" än det gamla. | |
|
Tillägg förra meddelandet: Det nya lånet ger också billigare försäkring genom samarbete Bank - Försäkringsbolag. Bara den skillnaden sänker mina kostnader märkvärt. En del försäkringsbolag vill ha så mycket betalt att jag istället skulle kunna köpa ytterligare en bil, till att ha i reserv om den första blir stulen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.