AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.216

Är botten nådd?

Scheckheft
... för prisraset hos E38 modellen. Hos Friedrich Weiden, BMW handlare, finns denna 740 årsm 98 till salu för 7000 Euro. Bilen har varit till salu en längre tid. Från början 14900, sedan 12900 och nu 7000.
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Scheckheft
hm, tydligen funkar inte länken. Här till deras hemsida:
Länk
Sök därifrån.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Strålande tider för den som är sugen på en e38 mao, priserna på mobile är väl högre???!!!

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
1 tidigare ägare, Navigation&TV, PDC, 117.559 km och hos auktoriserad BMW-handlare.
Kan det bli billigare???

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Det där var verkligen exceptionellt billigt! Satan vad sugen man blir :)

Välutrustad, få mil och "aus erster hand" - blir det bättre?

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Botten är nog inte nådd , om nån månad är höstmörkret här och alla sommarbilsägare vill bli av med sina E38:or som tjänstgjort över sommaren - då blir det billigt.

Det är ju rätt glassigt att glida i en E38 för 80 papp över en sommar , sen skall ju bilen servas och vinterdäck.. jajust.. - "äh säljer nog bilen så slipper ja kosta på oljefilter." :-) <-- brukar väll vara så ?

Undra om E32 och E38 möts nånstans där vid 40 pappstrecket om något år ?

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Undrar när och om faceliften kommer ned i sådana här priser?

MVH,
E38B12
Scheckheft
det märkliga i det här fallet är att bilens pris sjönk med 7000 Euro på ca 4 månader! Helt otroligt.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Denna bil måste väl ändå vara "mest bil för pengarna"välutrustad,inte mycket mil och riktigt snygg.Synd att den inte finns i touring utförande:)

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
-WADEL hade precis samma tanke i dag e32orna kommer nog inte att sänka sig mycke mer "får jag inte mer än 15" så är den värd mer i delar för mej"

finns vridet behövs ingen turbo
svardska
jag får väl annonsera ut min för 5 papp eller nåt liknande som det verkar...Och då får ni naturligtvis med nya vinterdäck! nyskattad och besiktad förståss!
Nä bröder det är bara att beställa extra stor gravplatts för våra e32ór! så får dom skotta ner oss i dom när det är dags!
Sjysst kista på 2 ton i alla fall!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Ja det där skulle vara en grym första bil :DDD Bra pris synd bara att sen kommer försäkringen :(

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Riktigt bra pris! Blir lite sugen på att åka ner och hämta den.. För mig som blivande e38-ägare ser framtiden ljus ut!
I Sverige hade man väl fått en 35000-milare med 15000 på mätaren för de pengarna, eller har jag fel?
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hehe, nejdå, det går faktiskt att få riktigt schyssta E38 för bra pengar i Sverige också. Problemet är väl att identifiera dem... det finns ju ett oändligt antal skrotbilar som mest kvalar in som reservdelsbilar här. Om jag vore du, skulle jag åka till någon handlare och pruta hejvilt på deras E38'or, de är inte direkt lättsålda när de fått en 15000 mil och 6-7 år på mätaren... inte ens de Svensksålda.
Såld :)

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
we
16
wester
325i-87turboprojekt
Tänk på oss finnar då: 728i-96a billigaste i finland typ 17400euro med skruvad mätare! e32an får mn för ca en 5000e som billigaste! kolla keltainenporssi.fi för intressanta prisuppgifter :)

madman
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
På sätt och vis önskar jag de finska BMW-priserna hit till Sverige också om e32an skulle kosta från 5000 euro och uppåt skulle de exemplaren förmodligen skötas mycket bättre och bilarna skulle vara i mycket bättre skick. Räcker att se i Norge och Danmark där priserna är högre där är också skicket bättre rent generellt. Sällan man ser så dåliga e32/e34 där som det finns i Sverige (min erfarenhet, jag kan har fel)

BMW CS #5139
svardska
sa han som åker Jaguar;-))))

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
även jaggor skulle må bra av lite högre prisnivåer så klantar slipper köra sönder grejerna. Men tyvärr är ju ingen bil värd mer än vad någon är beredd att betala för den, något som en viss svardska verkar ha svårt att förstå.

Men visst jag kan ju prova att annonera min highline utrustade 750 som är mycket fin 70 tusen tycker jag nog den är värd så får vi se hur nerringd man blir!

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.