AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
450

Navigatorn säger "yore not on a digitized bla bla bla"

Hittade en tidigare tråd ang detta men den verkade dö ut innan något egentligt svar kom fram..

Har en MK III navigator med mjukvara 3-1/63. JAg bor 10 mil norr om Sundsvall.

Navin har funkat jättebra på de resor söderöver som jag gjort (brorsa i sthlm) Här där jag bor så säger den som jag skrev i rubriken så fort jag tar av från riksväg 90 som passerar genom min ort.
Detta trots att skärmen klockrent anger den gata jag för tillfället befinner mig på för tillfället. gatorna går ju även att ange som destination så varför funkar inte guidningen??? Karta ritas istället och där anges ju vart jag befinner mig .

Frågan är då vad tusan är det som inte är "digitized" ska det vara så här eller e det nåt som går att fixa???

För övrigt så tyckte jag att detta med navi lät lite som en onödig teknikpryl tidigare men är skitnöjd med hur det funkar, förutom att guida mig rätt till ett slutmål så har jag ju upptäckt att man utan attt behöva vara rädd för att inte hitta tillbaka medvetet kan köra fel.
ex: på väg till sthlm och less på vägkrogarna sväng in i låt säga Gävle och styr på måfå till något trevligt hak. Ja sedan har den ju kalkylerat om och guidar ut en på rätt kurs igen.(trots att man inte har en aaanining om vart man är) PERFA!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.