AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.486

Byte till elstolar elhjälp sökes .....

54
107
540Niklas
540Touring -98
Ska sätta in elstolar i min e-34 540 Touring
finns det färdigdragna kablar ????

Eller finns det någon som har satt i elstolar i sin
e-34 om det är svårt att få all el att funka som
det ska........

Tacksam för all hjälp.

Mvh N

Bad Boys (81)
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

VARFÖR!elstolar måste vara det mest onödìga som finns på en bil. jag ställer in stolen 1 gång per år, och om ajg nu skulle ställa in den ofta så är elstolar så slöa. det går mycket fortare å ställa in vanliga

530i -93
Niklas, Jag har tyvärr inte monterat några elstolar i en e-34 men det kan inte vara några större problem. om du vill ha hjälp så är det bara att skrika till! Just nu är det dock ganska körigt jag håller nämligen på att bygga om mina lokaler. Men slå en pling så kan vi väl bestämma nått!

Ps. fälgarna passade bra dock vart det mycket vibrationer!

Mvh S4power
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Hej niklas

Hade bort min matta i sommras och såg då att det låg färdig draget kablar till stolarna !

MVH Tony B 525i-89 E34
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Baader, kan inte hålla med dig där. Säg att det är 3 personer som kör bilen, då är det MYCKET svärande när man kommer in i bilen och ska ställa om allt, antingen efter Teskedsgumman eller Air Jordan... Med minnena som är standard till elstol får du med alla justeringar som tänkas kan utom innerbackspegeln. Med tanke på komfortsstolarnas alla justeringsmöjligheter är det nästintill omöjligt att hitta samma läge som du arbetat med i en timme för att få fram!
anderz
Minne är inte standard på elstolar,finns utan

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Såklart, menade standard på elkomfortstolar...
54
107
540Niklas
540Touring -98
Baader!!!!!!!!!
Vi är två personer som använder bilen och skillnaden mellan oss är ganska stor för jag ligger på 1,84m 122kg
och min sambo 1,6m 52kg så kan du förstå at skillnaden är rätt stor!!!!!

Anledningen till att jag skaffar elstolar är för att jag tycker om prylar som går att leka med=)=)

Kommer koppla minnet på stolarna via fjärren till larmet så att stolarna ställs innan man sätter sig i bilen.

Tacksam för alla svar ska riva ur dom gamla i helgen och leta kablar.

Ha en god fortsättning på julhelgen =)=)=)

S4Power:Ang vibrationerna på fälgarna kan jag nog bara beklaga,trodde dom var kanon jag har inte märkt någe tyvärr.

Bad Boys (81)
54
107
540Niklas
540Touring -98
Vill gärna ha lite mer hjälp om någon vet=)

Provade att sätta dit stolarna i helgen,passagerarstolen gick kanon,det var bara att plugga in så var det klart.

Men på förarstolen var det TRE kontakter under stolen men det var bara en färdigdragen kabel fram,och den passade tyvärr inte på någon kontakt på stolen=(

Så har någon något tips på hur man letar plus o jord och vilken kontakt man ska börja leta på så mottages all info mer än tacksamt.

Mvh N

Bad Boys (81)
Jag är ganska säker på at du behöver komplettera med en extra kabelsats som kostar cirka 1300:-

There could only be one...
BMW kallar denna för förbindelsekabel och den måste beställas från Tyskland.

There could only be one...
Gizzmo
Jag tycker man sitter som en höna med nackskott utan elstolar, jag måste kunna tilta dynan finns inget goare
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
man kan tilta dynan även utan elstolar... iallafall kunde jag det på min E34a. däremot e det skönt o kunna vika överdelen på ryggstödet, som det e på min nya... iofs el-komfort som säkert var svindyrt o beställa extra för förra ägaren, men jag gillar det!

mvh Danne

390Nm - oljebrännare!
väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck...
Tjena
Jag har gjort precis vad du gjort men jag gör aldrig om det. Passagerarstolen var som sagt superenkelt, finns 4 runda hål (läs: kontakthål) varav två var plus och minus, men förarstolen är ett helvete. Du måste ju koppla till minnet som har tre större kontakter(med en massa små pinnar i varge kontakt) Din "orginalkabel" du hittat kommer ej att passa. Jag fick ta bort minnet, öppna locket till dosan med kontakterna du styr stolen med samt splitta den kabel du har dom sitter i minnet(den största) Du kan då tjänna igen kablarnas färg. Dosan du styr med har två kablar av varge sort(den omkopplar för att du skall kunna backa och köra framåt) En av dessa kablar kopplar du ihop med en kabel från den till minnet samt den andra kabeln till en strömbrytare(jag köpte en fönsterhissknapp på skroten) sedan gör du samma sag med alla 8 funktionerna. Förstår att det låter skitkrångligt. På detta sätt har du inte minnet längre.
BMW i Karlstad ärtog sig inte ens jobbet åt mig. OMÖJLIGT-sa dom.
Det är vad jag vet.

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
bmw_ludde
Samma problem. var beställer man kablarna i tyskland då? Har frågat många bmw verkstäder ,men ingen vet nåt. Jag har kört snart ett år med min plyshsoffa där fram, passagerarna sitter ju kungligt i m5 nurnburgring stolarna, men jag sitter ser det ut som på en reumatisk stol...
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Hej, jag har nyss köpt elstolar i skinn, men jag hittar inte några färdigtdragna kablar på min 520, hur gör jag då? Jag varken har- eller vill ha nåt minne, men hur får jag ett plus o minus till varje stol?
Måste man riva allt och dra 2 kablar till varje stol bakifrån eller kan man ta tjuvström från t.ex. stolvärmen eller ABS-sensorn? Ja, ännu bättre, jag klipper ABS-sladden och kopplar in stolen dit, vad sägs? :)

BMW 4ever
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.