|
|
|
|---|---|
| Har shadowline lister och svarta rails som är grådaskiga. Har testat med bl a Turtle Black Crome och även Armour All matt. Det blir lite bättre men de är flammiga. Hur göra för att få dem riktigt matt svarta? Ska man köra cleaner på dem? | |
|
Lahega har ett medel som heter Vinylbalsam som tydligen ska vara kanon till all utvändig plast. Har själv inte provat dock. Detsamma gäller Meguiars Gold Class Teim Detailer - har hört lovord men aldrig provat själv (ännu). Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| Tack för tipset. I mitt fall är det ju lackade plåtlister på B och C stolpen samt alla dörrlisterna som är metall men mattsvartlackade. Ska testa Gold Class... | |
| Lahegas vinylbalsam går under namnet Armor All Protectant, går att köpa lite varstans för ~69:- =) | |
|
Kalle: var hittar du Meguiars produkter i dessa krokarna av landet ? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
bustorp |
Stout: Riktigt matt svarta kan du nog inte få B o C-stolparnas lister utan att lacka om dom om det ska bli hållbart. Ska du ha alla lister riktigt mattsvarta? Det är dom väl inte original? Vad gäller plastlisterna så har AutoSmart ett bra medel. Jag minns inte vad det heter men gå in på: www.smartab.com o leta upp ditt distrikts återförsäljare så hjälper han dig rätt. Men det blir inte riktigt mattsvart, däremot ser det fräscht ut. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Andreas, Än så länge blir det nog till att beställa från www.meguiars.se , men jag vet att Need For Speed har planerat att börja sälja Meguiars sortiment! Osäker på om de börjat med detta än, dock. Ring dem och hör efter :) Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| bustorp. Nej de är nog inte helt mattsvarta utan mer sidenmatta. Glans 30 på glansskalan för lackfärger. Högglans är 90. Listerna är i fint skick men lite grådaskiga pga solblekning. Ska förresten testa med sonax cleaner och se hur det blir. | |
| Spruta på silikonspray, låta torka några minuter och torka av med en trasa. Brukar funka kanon på mattsvarta och blekta metalldetaljer, blir lite lagom sidenmatta. | |
ferraripeter |
ja man kan polera, men dom blir då "blankt" mattsvarat.. det grådaskiga du upplever är om du tvättat biltvätt, så är det alkaliska tvättmedelet som gjort skadan.. det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
| Tog tag i saken igår och gick över alla matt/sidenblanka grådaskigt flammiga dörrstolpslister. Körde helt enkelt Sonax Cleaner ur proffsserien och resultatet blev som nytt, helt otroligt nytt alltså. Toppade med Sonax proffessional Wax och ytan blev inte blank utan sidenmatt/blank (som man vill ha det) men ändå kolsvart och jämn, all falmmighet försvann. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.