|
|
|
|---|---|
|
Mitt högra halvljus har lagt av. Det är inte lampan och har kollat säkringarna lite. Har även kollat sladdarna vid lampan men de ser hela ut... Har dock inte kollat om det kommer nån ström i kablarna. Är det nån som varit med om samma sak och har nått bra tips månne..??? | |
| har lika problem med 7bumsen,felet ligger i relät kostar ca2200.Du kan öppna det försiktigt och göra ren kontakterna med papper+spray det finns4st imitt är den2halvljus, mitt funka 5mån nu är det gonatt.ps sitter i säkringsbox storlek videokassett | |
|
Men varför är det bara på ena sidan som det inte funkar då..?? Får dessutom inget felmeddelande inne i bilen som man brukar få när tex lampan är trasig.. Vilket relä menar du..??? Menar du det som det står check-control på..??? |
|
| det är lika på min dvs hö sida svart.vid mätning finns 12v men så fort du belastar så har du noll .relät heter 61.35-1379 372 sista siffran kan variera när du tar av locket till säkringar så sitter det närmast dig. | |
|
Ok trucker... Nu vet jag vilket relä du menar. Men hur öppnar man det... Måste man ta bort hela reläet?? Såg som nån knapp eller nått på framkant på det, men vågade inte ta i... |
|
| Du kan börja med att knacka på det med handen,lyset på naturligtvis,lyser det?När du tar bort det skall du bara dra rakt upp,om det går trögt ta LITE på en sida i taget.När du fått bort det så öppnar du locket,med en liten mejsel.Vid ,stiften, arbeta dig runt hela sitter med bajonettklips.Inuti finns det 4 bleck-kontakter som du gör ren med styvt papper o kontaktspray, klipp papperet i smala remsor så går det lättare. | |
|
trucker, har haft det borta och öppnat det... men det ser hur fint ut som helst... Upptäckte dock en sak.. På bakkant på det står det några siffror... tror det stod 440 och sen under det stod det E26... Har det nått med E-koden att göra... I såna fall har ju jag ett felaktikt relä... Jag har ju en E34... Man kanske ska åka till skroten och titta om man kan hitta nått annat som man kan prova med... Vill ju inte betala 2200:- |
|
| sjobusen,tror ej att siffrorna har nåt med e kod att göra,däremot tror jag att det är skillnad på import ,halvljusautomatic,du får gärna kolla skrotar jag behöver också ett.var bor du ,jag bor i gävle.Innan du köper kolla med bmw,jag vet att vissa 7 5 ser passar till varann. | |
MG |
En polare hade samma problem med sin 735a det var en kallödning i reläet som släpt svårt att se men efter omlödning i garaget så funkade det perfekt. |
| Jag har ett sådan reläbox det skiljer på om du har dimljus eller inte, boxen jag har är för bilar med dimljus. | |
|
Tack för alla hjälp!!! Problemet är löst. Hittade ett relä på skroten. Fick ge 500:-. Truckern, jag bor i Linköping.. Lycka till i vintersladdandet...:-) |
|
|
Jag har också haft problem med det tidigare! Först glappade halvljuset sedan funkade det inte alls! Omlödning och 50:- till fikakassan så funkade det perfekt! OO=00=OO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.